فهرست مطالب

گیت کنترل تردد سویینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

کنترل ورود و خروج افراد، همواره یکی از دغدغه‌های مهم درسازمان‌­ها، ادارات، فضاهایی با حساسیت‌های خاص امنیتی مانند ­فرودگاه‌­ها و مکان­‌های پر ازدحام مانند مترو و سایت‌های تفریحی مانند پارک‌­های آبی و… بوده است. از دیرباز­ تدابیر مختلفی برای انجام کنترل ورود و خروج افراد لحاظ می­‌شده است. معمولا یک نفر نیروی انسانی مسئولیت تشخیص هویت و کنترل تردد افراد را برعهده داشته و یا از گیت‌های چوبی یا میله‌ای کمک گرفته می‌­شده است. اما هیچ یک کارایی صددرصد موفقی را در کارنامه­‌ی خود باقی نگذاشته­‌اند. با گسترش استفاده از تکنولوژی، کنترل هویت افراد با استفاده سیستم­‌های هوشمند مانند: کارت­‌های الکترونیکی ورود و خروج، تشخیص هویت افراد با اثر انگشت، کارت‌های تردد مترو و… پا به عرصه ی ظهور گذاشت و در پی آن گیت‌های کنترلی برای تکمیل این فرایند و کاهش میزان خطای نیروی انسانی و افزایش ضریب اطمینان به کار گرفته شد.

این سیستم‌ها با توجه به سازگاری بالا با تکنولوژی روز دنیا و نیز قابلیت­‌های منحصر به فرد خود، انتخاب بسیاری از سازمان‌های دولتی، خصوصی و بخش‌های حساس می‌باشد. در این نوشتار به معرفی گیت کنترل تردد سویینگ و کاربردهای گیت‌های کنترلی سوینگ به عنوان یکی از برترین­‌ها در این دسته می‌­پردازیم.

معرفی گیت کنترل تردد سوینگ

گیت‌ کنترل تردد انواع مختلفی دارد که با توجه به ویژگی‌های محل مورد نصب و کارایی آن می‌توان مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب کرد و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره گرفت. گیت کنترل تردد سوینگ در واقع یکی از کاربردی‌ترین انواع گیت‌های کنترل تردد در جهان است. گیت‌ها پس از شناسایی موفق فرد، از طریق سوییچ‌های فتوالکتریکی درب‌ها را باز می کنند و دقیقا پس از عبور فرد، درب‌­ها به صورت خودکار بسته می‌شود. سوییچ‌های فتوالکتریک دستگاه این قابلیت را دارد که مشخصات فردی که درخواست عبور از گیت را دارد را ثبت نماید و درصورتی که فرد بدون مجوز درخواست عبور ازگیت را داشته باشد، با صدا آلارم ماموران حراست را مطلع کند. امکان کنترل سریع جمعیت، راهنمایی بازدیدکنندگان و عبور و مرور بدون توقف، از ویژگی‌های  مثبت این گیت‌ها است.

با بهره‌گیری از طراحی جذاب و هوشمندانه، گیت‌های کنترل تردد سوینگ در تمامی محیط‌ها قابل نصب است این نوع گیت ایمن و بی صدا بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

 مزایای استفاده از گیت‌های کنترل تردد سوینگ

استفاده از گیت های سویینگ مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

  • برای عبور افرادی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند و یا عبور ترولی‌های فروشگاهی یا کالسکه ی بچه، مناسب است.
  • نصب آسان دارد و برای استفاده در مکان‌های پرتردد مناسب است.
  • با انواع سیستم‌های کنترل تردد سازگار است.
  • مصرف انرژی آن بهینه است.
  • گیت‌های کنترل تردد سوینگ در انواع باز شو ­از سمت چپ، باز شو از سمت راست و باز شو در هر دو جهت قابل سفارش است.
  • این نوع گیت‌های کنترل تردد قابل نصب بر روی پلفترم‌های متحرک هستند.
  • کلیه استاندارد‌های ایمنی در ساخت آن‌ها رعایت شده است.
  • قابلیت نصب کنترل از راه دور را دارند.
  • قابلیت اتصال به سیستم‌های کنترلی دیگر جهت تایید فرد متقاضی عبور، مانند شناسایی با اثر انگشت، بارکد خوان، کارت خوان، سیستم‌های حضور ­و غیاب و… را دارند.
  • گیت‌ها قابلیت باز شدن خودکار هنگام قطع برق را دارند.
  • امکان طراحی و تنظیم فاصله بنا به درخواست مشتری وجود دارد.
  • سرعت بسته شدن باله‌ها نسبت به انواع دیگر گیت‌ها کندتر است و زمان مناسب‌تری جهت عبور از گیت را فراهم می‌کند.

گیت کنترل تردد سویینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

 امکانات گیت‌های کنترل تردد سوینگ

گیت‌های کنترل تردد سوینگ دارای قسمت‌ها و بخش هایی به شرح زیر هستند:

  • گیت‌ها به چراغ‌های هشدار دهنده مجهز هستند و در سرویس بودن دستگاه جهت عبور را نشان می‌دهد.
  • بر روی بدنه‌ی گیت صفحه نمایش وجود دارد.
  • پنل‌های الکتریکی دستگاه قابلیت اتصال به سیستم‌های اعلان حریق جهت عملکرد مناسب در زمان حادثه را دارا است.
  • سیستم الکتریکی دستگاه امکان اتصال به سیستم هشدار و آلارم جهت عکس العمل فوری در زمان حادثه است.
  • مجهز به سیستم کنترل پنل گیت جهت کنترل حرکت دستگاه و توقف حرکت اهرم است.
  • امکان انتخاب جهت حرکت اهرم‌ها، در هر دو جهت وجود دارد.
  • گیت‌های کنترل تردد سوینگ قابلیت اتصال به سیستم حضور و غیاب را داشته و امکان ارتقا در صورت تغییر ورژن دستگاه مقدور است.
  • امکان تثبیت وضعیت گیت در حالت نرمال در حالت باز یا بسته وجود دارد.
  • بدنه از جنس استینلس استیل با ضخامت مناسب جهت قرار گرفتن در محیط‌ها با شرایط متفاوت استفاده می‌شود.

نکات طلایی برای خرید گیت‌‌ کنترل تردد سوینگ

برای خرید گیت‌ کنترل تردد سویینگ باید نکاتی را در نظر بگیرید که ما در ادامه، این نکات طلایی را برای شما توضیح داده‌ایم، تا با خواندن این متن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

– با توجه به این که طراحی و تعداد سنسور‌ها در مدل‌های مختلف متفاوت است. دقت کنید که با توجه به نوع مصرف خود، به گیت با یک باله نیاز دارید و یا گیت با دو باله.

– میزان تردد افراد در هر دقیقه بر نوع گیت انتخابی تاثیر گذار است. با توجه به این که گیت برای مکان پر تردد انتخاب می‌شود یا کم تردد، بایستی تعداد عبور افراد در دقیقه تخمین زده شده و این تعداد، جهت داشتن بهترین انتخاب به فروشنده اعلام شود.

 – ممکن است بخواهیم سوینگ گیت را در یک بیمارستان نصب کنید، که امکان عبور برانکارد و یا تخت بیمارستانی از گیت وجود داشته باشد و یا ممکن است به دلیل تردد افراد مهم نیاز به عبور همزمان چند نفر در گیت یک الزام باشد (گیت‌های VIP). موارد مصرف گیت در نوع انتخابی تاثیر گذار است.

– درصورتی که نیاز به یک یا چند کنترل از راه دور برای دستگاه وجود دارد این مورد را در انتخاب خود در نظر بگیرید.

– انتخاب جنس مناسب برای بدنه‌ی دستگاه با توجه به میزان تردد و محل قرارگیری دستگاه برای افزایش طول عمر دستگاه ضروری است.

– تعداد چشمی‌های نوری دستگاه با توجه به کاربرد آن انتخاب می‌شود. در صورتی گیت در یک کارگاه تولیدی نصب می‌شود که عبور بار با ابعاد مختلف از گیت مد نظر است می‌توان با افزایش چشمی‌های نوری عملکرد دستگاه را بهبود داد.

– سیستم‌های حضور و غیاب، کارتخوان، شناسایی اثر انگشت، اعلام حریق و سایر سیستم‌هایی که به گیت متصل خواهند شد را با فروشنده در میان بگذارید.

و در آخر باید گفت به این نکته توجه داشته باشید که از جایی که گیت را تهیه می‌کنید، خدمات پس از فروش و پشتیبانی های لازم را داشته باشد تا شما مشکلی برای نصب و راه اندازی گیت نداشته باشید، شرکت تایگر، نمایندگی رسمی شرکت ZKTeco این اطمینان را به مشتریان می‌دهد تا محصولات خود را با گارانتی دو ساله و ۱۰ سال پشتیبانی رایگان برای تمامی مشتریان خود ارائه دهد.