فهرست مطالب

چند نکته در انتخاب بهترین گیت بازرسی

گیت بازرسی به عنوان یک محصول پرفروش برای ایجاد امنیت، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال اکثر مردم درک روشنی از نحوه شناسایی و خرید یک دستگاه با کیفیت ندارند.

در حال حاضر تنوع این دسته از محصولات بسیار زیاد است، اما برای تشخیص و انتخاب این دستگاه‌ها به کمی دانش و آگاهی در این زمینه نیاز داریم.

این مقاله به تمام دوستانی که قصد انتخاب و خرید این دسته از محصولات را دارند کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود تا دستگاهی با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری نمایند.

اصل کار فلزیاب

فلزیاب‌ها معمولا از فناوری القای پالس (PI) استفاده می‌کنند. این گیت‌ها از دو ستون فلزی تشکیل شده‌اند، که یک میدان مغناطیسی بسیار قوی در بین آن‌ها وجود دارد.

هنگامی که یک شی فلزی با این میدان مغناطیسی برخورد کند، یک میدان مغناطیسی بازتابی ایجاد می‌شود. این میدان مغناطیسی توسط سیم پیچ گیرنده دریافت می‌شود و سیستم هشدار را فعال می‌کند.

این فرآیند شبیه به اکو عمل می‌کند، به عنوان مثال اگر در اتاقی با چند سطح سخت فریاد بزنید، احتمالاً فقط یک اکو بسیار کوتاه می‌شنوید، یا ممکن است اصلاً آن را نشنوید. اما اگر در اتاقی با سطوح سخت زیاد فریاد بزنید، پژواک بیشتری را خواهید شنید.

به طور کلی گیت‌های مبتنی بر PI حدود ۱۰۰ پالس در ثانیه ارسال می‌کنند، اما این عدد می‌تواند بر اساس کارخانه تولید کننده و مدل گیت، بین ۲۵ تا بیش از ۱۰۰۰ پالس در ثانیه متغییر باشد.

نکات مهم در خرید گیت بازرسی فلزیاب

این دستگاه‌ها عمدتاً در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌ها، کنفرانس‌های بزرگ و سایر اماکن عمومی، که با جریان زیادی از مردم رو به رو هستیم استفاده می‌شود.

با استفاده از این گیت‌ها می‌توانید تمامی اشیای فلزی قابل حمل توسط افراد، مانند اسلحه، چاقو، گوشی موبایل و هر جسم فلزی دیگر را کشف و شناسایی نمایید.

اما در انتخاب و خرید این دستگاه‌ها باید چندین نکته را در نظر داشته باشید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا به بررسی این نکات بپردازیم.

مقاومت در برابر ضربه

پایداری و قابلیت ضد ضربه بودن تاثیر مستقیمی بر عملکرد گیت دارد و یکی از نکاتی است، که کاربران در هنگام خرید این محصولات به آن توجهی نمی‌کنند. این دستگاه‌ها می‌بایست در مقابل عوامل خارجی مانند وزش شدید باد یا ضربه به قدری مقاوم باشند، که هیچ اختلالی در عملکرد گیت به وجود نیاورند.

تشخیص

نکته دیگری که باید بسنجیم محاسبه زمان عبور افراد و زمان هشدار دستگاه است. از آنجایی که عموما از این دستگاه‌ها در اماکن پر تردد و شلوغ استفاده می‌شود، باید عملکرد سریع و فوری داشته باشند.

همچنین اگر تعداد نمایش افراد با تعداد افرادی که از دستگاه عبور می‌کنند، مطابقت نداشته باشد، در نتیجه گزارشات دقیق و کاملی نخواهیم داشت و به این معنی است، که در بازرسی امنیتی با خلاهایی رو به رو هستیم.

یک دستگاه فلزیاب خوب باید بتواند تمامی ترددها را تشخیص دهد، به عنوان مثال اگر فردی ۱۰۰ بار از دستگاه عبور کرد هر ۱۰۰ بار آن را تشخیص دهد.

حساسیت

بسیاری از تولید کنندگان ادعا می‌کنند، که این دستگاه‌ها می‌توانند فلزاتی به کوچکی یک گیره یا سنجاق را تشخیص دهند. اما در واقع این دستگاه‌ها به سختی می‌توانند فلزات بسیار کوچک را تشخیص دهند و تنها زمانی می‌توانند تشخیص دهند، که این فلزات به ستون‌های گیت بسیار نزدیک باشند.

با این حال سطح حساسیت این دستگاه‌ها متفاوت است، به عنوان مثال دستگاه‌های ۳۳ زون از سطح حساسیت بیشتری نسبت به دستگاه‌های ۱۸ زون برخوردار هستند.

چند نکته در انتخاب بهترین گیت بازرسی

کیفیت ساخت

این دستگاه‌ها از pvc، abs و فلز ساخته شده‌اند و بسیار مقاوم هستند، که باعث افزایش طول عمر این دستگاه‌ها می‌شوند. این دستگاه‌ها هزینه تعمیر و نگهداری زیادی ندارند و ضد آب و ضد حریق بودن آن‌ها باعث شده تا در هر مکانی قابل نصب و استفاده باشند.

هم‌چنین بازرسی کامل دستگاه برای اطمینان از عدم وجود لکه و نقص در کارخانه از دیگر نکاتی است، که باید به آن توجه نمایید.

گواهی صلاحیت

بسیاری از تولید کنندگان صلاحیت‌ها و گواهینامه‌های لازم و مربوطه را ندارند. در نتیجه دارا بودن استانداردهای جهانی CE اروپا و گواهی‌های تست کیفیت از جمله مواردی است، که باید در هنگام خرید این محصولات در نظر داشته باشید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

همانطور که اشاره کردیم، این دستگاه‌ها هزینه تعمیر و نگهداری زیادی ندارند، با این حال خدمات پشتیبانی و پس از فروش می‌تواند خیال مشتریان را از هر جهت راحت و آسوده کند. پس حتما در نظر داشته باشید، محصولی که خریداری می‌کنید از خدمات پشتیبانی و پس از فروش خوبی برخودار باشد.

قیمت گیت فلزیاب

قیمت این دستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است، که در خرید این گیت‌ها تاثیرگذار است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت این دستگاه‌ها نقش دارند. به عنوان مثال تعداد زون‌های دستگاه و کیفیت قطعات به کار رفته از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت این دستگاه‌ها می‌باشد. به عبارت دیگر دستگاه‌های ۱۸ زون نسبت به دستگاه‌های ۳۳ زون از قیمت کم‌تری برخوردار هستند.

سخن پایانی

تا اینجا نکاتی که باید برای خرید یک دستگاه مناسب و کاربردی در نظر بگیرید را با هم بررسی کردیم. اما به خاطر داشته باشید، که اولین قدم در خرید این محصولات مشخص کردن هدف و شناخت کامل این گیت‌ها است. پس اگر شما هم به فکر خرید این گیت‌ها هستید، امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.