هر آنچه که باید درباره دستگاه گشت و نگهبانی بدانید!

هرآنچه که باید درباره دستگاه گشت و نگهبانی بدانید!

فهرست مطالب

هر آنچه که باید درباره دستگاه گشت و نگهبانی بدانید! دستگاه گشت و نگهبانی یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است، که در بسیاری از اماکن می‌توان از آن استفاده نمود. اما برای آشنایی بیشتر با این دستگاه، بگذارید با یک سوال شروع کنیم، چگونه می‌توان کارایی و عملکرد گارد امنیتی را کنترل و مدیرت کرد؟

فرض کنید شما نگهبان یک انبار بزرگ هستید و باید در ساعات مشخصی به بخش‌های مختلف این انبار سرکشی کنید و به صورت دقیق همه‌ی مناطق را بازرسی کنید و تمام جزییات آن را ثبت نمایید.

خطاهای انسانی ناشی از خستگی، بی دقتی و فراموشی از جمله مواردی هستند، که ممکن است ما را با چالش‌هایی رو به رو کنند.

بنابراین استفاده از دستگاه‌هایی، که به افزایش کیفیت بازرسی و بهبود عملکرد پرسنل کمک می‌کنند، ضروری می‌شود.

این دستگاه یکی از تجهیزات مهم برای نگهبانان در ساختمان‌ها و کارخانه‌ها می‌باشد. این سیستم‌ها فعالیت‌های کاری پرسنل امنیتی را ثبت می‌کنند و گزارشات کاملی از عملکرد آن‌ها در اختیار مدیران قرار می‌دهند.

سیستم گشت و نگهبانی چه میزان ایمنی و راحتی را فراهم می‌کند؟

این دستگاه‌ها این امکان را به پرسنل امنیتی می‌دهند، تا با دقت بسیار بالایی بر تمامی امور کنترل و نظارت داشته باشند.

این سیستم‌ها می‌توانند از خطاهای انسانی جلوگیری کنند و به نگهبانان یادآوری کنند، تا گشت زنی را طبق زمانبندی دقیق و درست انجام دهند.

هم‌چنین این دستگاه‌ها می‌توانند کمک زیادی به پیشگیری از خطرات پیش بینی نشده‌ای مانند آتش سوزی، انفجار، سرقت و سایر حوادث نمایند.

این دستگاه‌ها به میزان قابل توجه‌ای کیفیت بازرسی را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن کار بخش پرسنل امنیتی مجموعه را راحت‌تر و ساده‌تر می‌کنند.

به طور کلی این سیستم‌ها باعث سرعت بخشی به فرآیند بازرسی می‌شوند و نیاز شما را به منابع انسانی کم‌تر می‌کنند، چرا که می‌توانید نگهبانان کم‌تری را استخدام نمایید.

دستگاه گشت زنی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هر آنچه که باید درباره دستگاه گشت و نگهبانی بدانید! این دستگاه‌ها دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می‌باشند، که هر دو با هم ارائه می‌شوند. درواقع این دستگاه‌ها بدون نرم افزار هیچ کاربردی نخواهد داشت.

تگ‌های RFID

این تگ‌ها با بهره‌گیری از امواج الکترومغناطیسی می‌توانند داده‌ها و اطلاعات را به گیرنده و یا همان Reader انتقال دهند. شما می‌توانید این تگ‌ها را در مناطق مختلفی، که نیازمند بازرسی و سرکشی هستند، به راحتی نصب نمایید.

سنسور اثر انگشت

عمدتا این دستگاه‌ها مجهز به یک سنسور اثر انگشت هستند، اما شاید سوالی که برای شما به وجود بیاید این باشد، که کاربرد این سنسور چیست؟

حراست و بازرسی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین شغل‌هایی است، که باید با دقت بسیار بالایی انجام شود، چرا که ممکن است، صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

حال اگر نگهبان به اندازه کافی وظایف خود را جدی نگیرید و یا سهل انگاری کند، چه می‌شود؟

این سنسورها باعث می‌شوند تا نگهبانان در هر مرحله از بازرسی ابتدا هویت خود را ثبت کنند، درواقع آن‌ها با انجام این عمل حضور خود را اعلام می‌کنند.

به طور کلی این سنسورها مهم‌ترین عامل بازدارنده از حضور فرد دیگری به جای نگهبان می‌باشند، که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

باتری قوی

این دستگاه‌ها دارای یک باتری بسیار قدرتمند و بادوام هستند، که می‌توانند به طور میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ روز کار کنند. این باتری‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند، که خیال شما را از هر جهت راحت می‌کنند.

چراغ قوه

این دستگاه‌ها به طور معمول مجهز به یک چراغ قوه پر نور و قوی هستند، که می‌توان از آن در مواقع اضطراری و مکان‌های تاریک استفاده کرد.

صفحه نمایش

معمولا این دستگاه‌ها دارای یک صفحه نمایش هستند، که وضعیت دستگاه و اطلاعات مربوط به تایید گشت‌ها بر روی آن نمایش داده می‌شود.

نرم افزار

این دستگاه همراه با یک نرم افزار جامع و کاربردی ارائه می‌شود، که دارای محیط بسیار ساده‌ای نیز می‌باشد. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید گزارشات کاملی از عملکرد نگهبانان، نقاط بازدید و… داشته باشید.

چرا باید دستگاه گشت زنی بخریم؟

درواقع این دستگاه‌ها وظایف نگهبانان را یادآوری می‌کنند و زمان شروع گشت زنی را با استفاده از آلارم‌های صوتی هشدار می‌دهند و مانع از فراموشی آن‌ها می‌شوند.

هم‌چنین پیام‌های صوتی و لرزش دستگاه می‌توانند در هر لحظه وضعیت دستگاه را اعلام کنند به عنوان مثال بعد از اسکن موفقت آمیز تگ، پیام reading successful ظاهر می‌شود و همزمان ویبره و آلارم صوتی دستگاه نیز فعال می‌شود.

درواقع این دستگاه‌ها چندین کار با هم و همزمان انجام می‌دهند و نگهبانان با همراه داشتن این دستگاه‌ها می‌توانند، عملکرد بهتری داشته باشند. اما در خرید این دستگاه‌ها باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مانند:

ظرفیت

این دستگاه‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند، به عنوان مثال دستگاهی که برای یک کارخانه بزرگ در نظر دارید با دستگاهی که برای بازرسی در یک انبار کوچک استفاده می‌شود، متفاوت است. شما می‌توانید مطابق با نیازتان مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب نمایید.

قیمت دستگاه گشت و نگهبانی

قیمت این دستگاه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت و متریال استفاده شده در دستگاه ارتباط مستقیمی با قیمت این محصولات دارد. اما به طور کلی این دستگاه‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

نوع هشدار علامت دهنده

نوع هشدار علامت دهنده یکی از مواردی است، که باید به آن توجه نمایید. این دستگاه‌ها از روش‌های مختلفی اعم از هشدار صوتی، پیام تصویری و ویبره پشتیبانی می‌کنند.

درجه حفاظت فیزیکی

به طور کلی این دستگاه‌ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند، با این حال درجه حفاظت فیزیکی یکی از مهم‌ترین عواملی است، که باید در نظر گرفت.

عمر مفید باتری

این دستگاه‌ها دارای یک باتری قابل شارژ هستند، میزان ولتاژ باتری و عملکرد آن‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است، که باید در نظر داشته باشید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

ضمانت و خدمات پس از فروش خدماتی هستند، که بعد از فروش کالا یا خدمات ارائه می‌شوند. پشتیبانی و ضمانت نیز از دیگر عواملی است، که باید قبل از خرید این دستگاه‌ها به آن توجه نمایید.

جمع بندی

مدیریت منابع انسانی و مسائل امنیتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های است، که هر مجموعه‌ای با آن سر و کار دارد. از این دستگاه‌ها می‌توان برای مدیریت و نظارت بر کارکنان بهره برد و باعث افزایش دقت بازرسی شد.

هم‌چنین این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند، که علاوه بر کارایی ساده و راحتی که دارند، بسیار خوش دست و قابل حمل نیز می‌باشند.