فهرست مطالب

اگر تا بحال با هواپیما سفر کرده باشید احتمالا از گیت های بازرسی فلزیاب مختلفی عبور کرده اید.همچنین این دستگاه های امنیتی

در مدارس ،سالن های کنفرانس،مراکز دولتی،محل برگذاری کنسرت ها نیز جهت برقراری امنیت  وجود دارد .

در این مقاله درباره  هر آنچه که باید در مورد آن ها و نحوه کار با این دستگاه ها بدانید آورده شده است.

تاریخچه گیت های بازرسی فلزیاب

امروزه از قوانین بیان شده توسط فردی به نام ماکسول در گیت های بازرسی فلزیاب استفاده می‌شود

نحوه عملکرد دستگاه های فلزیاب

همانطور که می‌دانیدسطح میدان مغناطیسی در طبیعت ۴۹ تسلا است ، هرگاه درون زمین فلزی وجود داشته باشداین مقدار افزایش خواهد یافت Tدر نتیجه هنگام برخورد با فلز دستگاه هشدار می‌دهد.

نحوه راه اندازی و استفاده از دستگاه های کنترل بازرسی فلزیاب راحت می‌باشد و کافی است تا برنامه را باز کنید و دستگاه را حرکت دهید. این دستگاه ها به قدری حساس می‌با‌‌شند که حتی سیم های برق درون زمین را تشخیص می‌دهند.

ویژگی های گیت فلزیاب

  1. دارای سیستم پردازنده بسیار پیشرفته جهت کنترل دقیق سرعت اسکن
  2. برنامه قابل تنظیم
  3. منبع تغذیه امن و بی خطر برای انسان
  4. تکنولو|ژی خاص ضد آتش ،ضد آب ، ضد ضربه
  5. سیستم شمارنده جهت محاسبه تعداد اشخاص
  6. نصب آسان و دارای صفحه نمایش ۳.۷ اینچی وزنگ هشدار
  7. تشخیص موقعیت دقیق با قابلیت ردیابی

عوامل موثر بر کارکرد گیت بازرسی

عوامل مختلفی روی کارکرد دقیق و بهینه گیت ها تاثیر دارد که با وجود تلاش های شرکت های سازنده که سعی در کاهش تاثیر این عوامل دارند اما بازهم مواردی در این امر موثرند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • مکان قرارگرفتن گیت بازرسی
  • ابعاد فلز
  • جنس فلز جسم عبوری
  • سرعت عبور افراد
  • وسایل همراه افراد در هنگام عبور از گیت

متریال مورد استفاده در ساخت گیت

استفاده از مواد و قطعات با کیفیت ،دوام و کارایی دستگاه را بالا می‌برد.به عبارت دیگر چون اکثر گیت های کنترل بازرسی در ابتدای ورودی مجموعه ها  نصب می‌شود،بنابراین باید در ساخت قسمت های  مختلف این سیستم ها از متریال مقاوم استفاده کرد ،همچنین ساخت و طراحی قسمت های مختلف این دستگاه ها به گونه ای باشد که امکان تعویض با قطعات جایگزین را داشته باشد.

سیستم تغذیه گیت

یک گیت بازرسی با کیفیت باید بتواند در زمان قطعی برق با اتصال به منبع تغذیه جاتبی مانند باتری به فعالیت خود ادامه دهد، تا افراد بدون اختلال و به راحتی از گیت عبور کنند

بخش های نرم افزاری گیت فلزیاب

تمامی پردازش های دستگاه توسط یک کامپیوتر مرکزی انجام می‌گیرد..بنابراین انتخاب یک سیستم مناسب موجب افزایش راندمان و کارایی دستگاه می‌شود.

گیت فلزیاب

خطاهای دستگاه های فلزیاب

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه های کنترل بازرسی فلزیاب به آن دقت کرد  این است که سیستم های  فلزیاب ممکن است دچار خطا  و اشتباه ‌شوند.و در روال بازرسی خلل ایجاد کنند

برای جلوگیری از بروز چنین خطاهایی بایددستگاه های با کیفیتی خریداری کنید تا دچار مشکلات کمتری شوید

همچنین در صورت ایجاد مشکل  هم بتوانید با گارانتی و خدمات پس از فروش آن شرکت صحبت کرده و مشکل را برطرف کنید.

خطاها و مشکلات زیادی ممکن است برای این دستگاه ها ایجاد شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم:

عمق کم برای شناسایی فلزات

اگر اشیای فلزی در عمق کمی از زمین قرار داشته باشند عمل شناسایی دچار اختلال می‌شود.

رد شدن فرکانس از سنگ های سخت

یکی دیگر از خطااهایی  که ممکن است  در برخی از دستگاه های فلزیاب با آن مواجه  شوید ،رد شدن از سنگ های سخت مثل سنگ ساروج است.این مشکل باعث میشود که افراد کمتر به این دستگاه های کنترل بازرسی اعتماد کنند.

شناسایی آهک و سلیس به جای فلز

در برخی از دستگاه هایی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند دستگاه های فلزیاب ممکن است آهک و سلیس را به جای فلز بشناسند .مشکلاتی از این قبیل در دستگاه هایی با با دقت و کیفیت بالا کمتر مشاهده می‌شود.

شناسایی آجر و زغال به جای فلز

از دیگر خطاهایی که دستگاه های فلزیاب ممکن است به آن دچار شوند ،اشتباه گرفتن ذغال و آجر به عنوان فلز است.برای اینکه بتوانید از بروز چنین مشکلاتی  جلوگیری کنید باید از دستگاه هایی با دقت  و  کیفیت بالا  استفاده نمایید

خطای فلزیاب در مناطق مرطوب

استفاده از  دستگاه های فلزیاب در برخی مناطق مرطوب مشکل ساز است و خطا می‌دهد در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های فلزیاب پالسی توصیه می‌شود زیرا این نوع دستگاه ها در این مناطق خطای کمتری می‌دهند.

به هم خوردن بالانس

به هم خوردن بالانس در این مدل از دستگاه های کنترل بازرسی یکی دیگر از مشکلاتی است که این دستگاه ها ممکن است به آن دچار شوند که باید توسط متخصصین برطرف شود به همین علت خرید دستگاه های فلزیاب را باید از شرکتی انجام دهید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات به شما خدمات ارائه دهند

گیت فلزیاب

نتیجه گیری

از کوچکترین ذرات فلز تا بزرگترین ابعاد فلز نمیتوانند از دید بروز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های فلزیاب دور بمانند.شرکت تایگر با بیش از۲۰  سال تجربه پیشرو در تولید و ارائه انواع دستگاه های کنترل بازرسی (گیت بازرسی فلزیاب ) در ایران می‌باشد.

شرکت تایگر مفتخر است که یکی از پیشرفته ترین گیت های کنترل بازرسی فلزیاب روز که قابلیت تشخیص کلیه فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی را دارد عرضه نماید.گیت های تولیدی این شرکت در رنج ها و مدل های مختلف اراِئه می‌شود تا کلیه نیاز های شما را در جهت حوزه های مختلف امنیتی برآورده سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از متخصصین ما با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس بگیرید.