فهرست مطالب

عوامل موثر در تعیین قیمت گیت فلزیاب قیمت گیت فلزیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، همانطور که می‌دانید، تنوع این دسته از محصولات در بازار بسیار زیاد است اما انتخاب یک گیت مناسب بستگی به شناخت کامل و دقیق از این گیت‌ها دارد.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت این گیت‌ها بپردازیم و نکاتی را بیان کنیم که به شما در تشخیص بهترین دستگاه کمک زیادی می‌کند.

قیمت گیت بازرسی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت این دستگاه‌ها تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی است، در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند در تعیین قیمت این دستگاه‌ها نقش داشته باشد، اشاره خواهیم کرد.

تعداد زون‌ها به کار رفته در گیت بازرسی

تک ناحیه‌ای

این گیت‌ها جزو ابتدایی‌ترین گیت‌هایی هستند، که به آن‌ها گیت‌ها تک ناحیه‌ای می‌گویند. عملکرد این گیت‌ها به این شکل است، که اگر شخصی جسم فلزی با خود حمل کند، دستگاه به راحتی آن را تشخیص می‌دهد. اما محل دقیق قرارگیری شی را نشان نمی‌دهد.

چند ناحیه

این گیت‌ها نسبت به گیت‌های تک ناحیه‌ای بسیار دقیق‌تر عمل می‌کنند. به عنوان مثال گیت‌های ۱۸ زون، قابلیت بررسی و ردیابی ۱۸ ناحیه از بدن را دارا می‌باشند.

به همین ترتیب گیت‌های ۳۳ زون توانایی شناسایی ۳۳ ناحیه در بدن را دارا می‌باشند. این گیت‌ها علاوه بر شناسایی فلزات، می‌توانند محل دقیق اشیای فلزی پنهان شده را کشف و شناسایی نمایند.

هم‌چنین چراغ‌های  LED به کار رفته در ستون‎‌های گیت می‌توانند در تشخیص و شناسایی بهتر فلزات کمک زیادی نمایند، البته میزان شدت آلارم و هشدار این گیت‌ها بسته به اندازه و شکل فلزات می‌تواند متفاوت باشد.

به طبع هرچقدر یک گیت حساس و دقیق‌تر عمل کند، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. به بیان دیگر گیت‌های چند ناحیه‌ای نسبت به گیت‌های تک ناحیه‌ای از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

سطح حساسیت گیت فلزیاب

سطح حساسیت بعضی از این دستگاه‌ها قابل تنظیم است و برخی دیگر  این قابلیت را ندارند. به عنوان مثال در بعضی از دستگاه‌ها هر یک از مناطق تشخیص دارای ۲۵۶ سطح حساسیت قابل تنظیم می‌باشد. این قابلیت یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت این دستگاه می‌باشد.

البته اشتباه برداشت نکنید سطح حساسیت کم‌تر نشان دهنده ضعف این گیت‌ها در شناسایی فلزات نیست، بلکه شما باید مطابق با نیاز و اهداف سازمان خود مناسب‌ترین گیت را انتخاب نمایید.

در واقع شما باید با توجه به میزان حساسیت سازمان خود از نظر امنیتی اقدام به خرید این گیت‌ها نمایید. به عنوان مثال در اماکنی که از نظر امنیتی بسیار حساس هستند مانند فرودگاه‌ها، بهتر است از گیت‌های ۳۳ زون استفاده شود.

باتری پشتیبان

گیت‌هایی که قابلیت پشتیبانی از باتری داخلی را داشته باشند، می‌توانند نسبت به گیت‌های که این قابلیت را ندارند گران‌تر باشند. این باتری‌ها معمولا می‌توانند در صورت قطعی برق بین ۴ تا ۵ ساعت، برق مورد نیاز گیت را فراهم کنند.

عملکرد گیت در تشخیص و شناسایی

سرعت، عملکرد سریع و شناسایی چندین جسم فلزی به صورت همزمان در این گیت‌ها متفاوت است. برخی از این گیت‌ها عملکرد بهتری را از خود ارائه می‌دهند، در نتیجه قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.

هم‌چنین شناسایی آلیاژ فلزهای مختلف از دیگر قابلیت‌های این گیت‌ها است، به عنوان مثال بعضی از این دستگاه‌ها می‌توانند تا ۳۰ آلیاژ فلز را شناسایی کنند، که این عدد می‌تواند در گیت‌ها متفاوت باشد.

امکان کنترل از راه دور

بعضی از این دستگاه‌ها مجهز به ریموت کنترل هستند، که می‌توان آن‌ها را از راه دور نیز کنترل کرد. این قابلیت هم می‌تواند در قیمت این گیت‌ها تاثیرگذار باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت گیت فلزیاب

عملکرد دو طرفه

بعضی از این گیت‌ها به صورت دوطرفه و برخی دیگر به صورت یک طرفه عمل می‌کنند. در گیت‌هایی که به صورت دو طرفه عمل می‌کنند از دو سنسور نوری استفاده شده است و می‌توانند در هر دو طرف اشیای فلزی را شناسایی کنند.

اما گیت‌ها یک طرفه تنها دارای یک سنسور نوری هستند و فقط از یک جهت قابل استفاده می‌باشند. این ویژگی نیز باعث ایجاد تفاوت قیمت در این گیت‌ها می‌شود.

شمارنده

به طور کلی یکی از اصلی‌ترین وظایف این دستگاه‌ها تامین امنیت اماکن می‌باشد. بعضی از این دستگاه‌ها دارای قابلیت ثبت و شمارش دقیق عابران همراه با اعلان هشدار می‌باشند، که این ویژگی نیز می‌تواند در تعیین قیمت این دستگاه‌ها نقش داشته باشد.

کیفیت ساخت

متریال به کار رفته در گیت و جنس ستون‌ها از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت این گیت‌ها می‌باشد. مقاوم بودن دستگاه در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و ضد آب بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گیت خوب به شمار می‌رود و نکات مهمی است، که باید در خرید و انتخاب این گیت‌ها مد نظر داشته باشید.

هم‌چنین صفحه نمایش به کار رفته در گیت، رابط کاربری آسان، طراحی گیت، پنل‌های مقاوم و قابل شستشو از دیگر موادی است که در قیمت این دستگاه‌ها موثر است. هر چقدر کیفیت متریال استفاده شده در گیت بیشتر باشد در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

این گیت‌ها از دیگر تجهیزات امنیتی هستند، که باعث ارتقای سطح امنیت و بازرسی می‌شوند. از این گیت‌ها می‌توانید در اماکن مختلفی مثل فرودگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، اماکن عمومی و … استفاده نمایید. هم‌چنین شناخت کامل عوامل تاثیرگذار در قیمت این دستگاه‌ها می‌تواند شما را در انتخاب و خرید این دستگاه‌ها راهنمایی زیادی نماید.