فهرست مطالب

عوامل موثر بر قیمت گیت های کنترل تردد چیست؟ گیت کنترل تردد از جمله تجهیزات ضروری است که برای کنترل رفت و آمدها در اماکن عمومی و سازمان‌ها و ادارات می تواند بسیار پرکاربرد باشد. در این مقاله می خواهیم به این پرسش بپردازیم که چه عواملی می‌توانند قیمت گیت کنترل تردد را تعیین کنند و در حقیقت چه ویژگی‌هایی باعث ایجاد تفاوت قیمت در انواع گیت کنترل تردد می‌شوند؛ همچنین در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چه نوع گیت برای چه کاربری‌هایی مناسب هستند، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گیت کنترل تردد و کاربردهای آن

گیت کنترل تردد در واقع وسیله‌ای است که باعث ایجاد محدودیت در مسیر رفت و آمد افراد است و با قابلیت‌های دیجیتالی که به آن افزوده شده، امکان کنترل رفت و آمد کارمندان و افراد یک سازمان را در بخش‌های مختلف فراهم کرده است. از آن‌جایی که کاربری گیت‌ها مهم‌ترین نقش را در تعیین قیمت آن ایفا می کنند، پیش از پرداختن به عوامل تعیین کننده قیمت باید به کاربردهای مختلف آن بپردازیم. از گیت‌های کنترل تردد می توان در اماکن مختلفی استفاده کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم نمود:

اماکنی که نیاز به ورودی یا بلیط دارند

در اماکنی مانند پارک‌ شهر، موزه‌ها، سینماها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و BRT و نظایر این‌ها از گیت‌های کنترل ترددی که با بلیط صادر شده باز و بسته می شوند، استفاده می‌شود. همچنین در مجتمع‌های ورزشی مانند باشگاه‌ها، استادیوم، استخر و مواردی نظیر این، نیز این گیت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سازمان‌ها و ادارات رسمی

سازمان‌ها و ادارات رسمی می‌توانند به دو جهت از این گیت‌ها استفاده کنند. یکی برای کنترل تردد کارمندان شرکت و دیگری برای کنترل تردد افراد مراجع که ورودشان به بخش‌های خاصی ممنوع است، به عنوان مثال مسیر رفت و آمد کارمندان می تواند از مسیر ارباب رجوع کاملاً جدا شود.

شرکت‌های خصوصی کوچک و متوسط

شرکت‌های خصوصی کوچک و متوسط نیز می‌توانند با استفاده از انواع گیت کنترل تردد، ساعت ورود و خروج کارمندان و همچنین خروج در زمان کار آنان را کنترل نمایند.

مراکز تجاری و فروشگاه‌ها

مراکز تجاری، پاساژها و فروشگاه‌ها نیز می‌توانند با استفاده از نوعی گیت که به گیت فروشگاهی معروف است، اطمینان حاصل کنند که افراد در حین خارج شدن از فروشگاه آن‌ها، اجناس حساب نشده‌ای با خود بیرون نمی برند.

کارخانجات و مراکز صنعتی

مراکز صنعتی و کارخانجات علاوه بر مسئله ساعت ورود و خروج پرسنل، می‌توانند استفاده دیگری نیز از گیت‌های کنترل تردد داشته باشند. در بسیاری از کارخانجات، ورود همه افراد به همه بخش‌های کارخانه مجاز نیست. این موضوع می تواند با نصب گیت کنترل تردد در بخش‌های مختلف و امکان دسترسی‌های مختلف، به سادگی کنترل شود.

بخش‌های حراست، نگهبانی و امنیتی

واحدهای امنیتی مانند حراست و نگهبانی نیز می‌توانند از انواع گیت کنترل تردد برای کاربردهای مختلف استفاده کنند. برخی از گیت‌ها مانند گیت‌های ورودی فرودگاه و راه آهن دارای سنسورهای تشخیص فلز هستند و در بخش‌های امنیتی می‌توانند به تامین امنیت یک ساختمان یا سازمان کمک کنند.

عوامل موثر بر قیمت گیت کنترل تردد

حال که کاربردهای مختلف گیت‌ها را آموختیم، باید به اصل موضوع بپردازیم؛ اینکه چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت گیت کنترل تردد تاثیر بگذارند.

 کاربرد انواع گیت تردد

بدون تردید، نخستین مسئله هدف شما از خرید گیت است که تعیین کننده قیمت آن است. انواع مختلفی از گیت‌ها وجود دارند؛ مانند گیت کنترل تردد اهرمی، گیت کنترل تردد شیشه‌ای (پروانه ای، باله‌ای و…)، گیت کنترل تردد سویینگ، گیت کنترل تردد تمام قد (امنیتی) و… هر کدام از این گیت‌ها نیز کاربردهای مختلفی دارند.

به عنوان مثال از گیت‌های اهرمی در موزه‌ها، اماکن ورزشی، سینماها و سایر اماکن عمومی کم تردد استفاده می‌شود، یا از گیت‌های شیشه‌ای در اماکن عمومی پرتردد مانند متروها استفاده می‌شود همچنین از گیت‌های تمام قد در بخش‌های امنیتی و حفاظتی استفاده می‌شود و به همین ترتیب، انواع گیت کنترل تردد، قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

نوع سیستم گیت کنترل تردد

دومین عامل تعیین قیمت، نوع یا انواع سیستم کنترل تردد است. اینکه با کارت شناسایی، بارکد، اثر انگشت، تشخیص چهره و هر نوع دیگری قابل کنترل باشد، بدون شک بر روی قیمت نهایی کار نیز تاثیر خواهد داشت.

عوامل موثر بر قیمت گیت های کنترل تردد چیست؟

انواع سنسورها

در گیت‌های کنترل تردد می توان سنسورهای مختلفی نصب کرد. سنسورهایی مانند سنسور شمارش افراد، سنسور تشخیص صحت تردد، سنسور تشخیص چهره، سنسور تشخیص فلز و مواردی نظیر این‌ها که آن هم می تواند در قیمت نهایی تاثیر گذار باشد.

جنس درب و پایه گیت کنترل تردد

برای اماکن و کاربردهای مختلف، گیت‌های کنترل تردد می‌توانند از جنس‌های مختلفی تولید شوند، به عنوان مثال درب کنترل می تواند از جنس استیل یا شیشه و یا تلق فشرده باشد. میزان سنگینی و دوام و مقاومت پایه نیز بستگی به کاربرد و ابعاد کار دارد و همه این‌ها بر روی قیمت تاثیر گذار هستند.

کیفیت به کار رفته در اجناس

یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده گیت، استفاده از اجناس درجه یک و با کیفیت است. اگر از ورقه‌های استیل یا سنسورهای درجه یک در ساخت و فروش گیت کنترل تردد استفاده نشود، دوام کافی نخواهد داشت و پس از مدتی استفاده، نیاز به تعمیر آن خواهد بود، بنابراین بسیار مهم است که از مواد اولیه درجه یک استفاده شود.

نتیجه گیری و جمع بندی

کلام آخر اینکه گروه طراحی مهندسی تایگر، یکی از حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین گروه‌های فعال در زمینه سیستم‌های ورود و خروج افراد است که محصولات متنوعی در این زمینه طراحی و تولید نموده و با بهترین کیفیت و بهترین قیمت‌ها، در حال ارائه خدمات در این زمینه است. محصولات متنوع این مجموعه شامل انواع گیت کنترل تردد، دستگاه حضور و غیاب، تجهیزات کنترل و بازرسی، تجهیزات کنترل تردد خودرو و… است همچنین محصولات دیگر این مجموعه انواع اتوماسیون حقوق و دستمزد، اتوماسیون باشگاهی، اتوماسیون مدارس، اتوماسیون پارکینگ و  نرم افزارهای حضور و غیاب است.

گروه طراحی مهندسی تایگر از سال ۱۳۷۸ در این عرصه فعال است و بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها را با زیباترین ظاهر، ارائه می کند. برای خرید محصولات تایگر به سایت تایگرتکو مراجعه کنید.