فهرست مطالب

همه چیز در مورد گیت کنترل تردد شیشه‌ای

این گیت‌ها یکی از امن‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های کنترل بازرسی می‌باشد. امروزه کمتر مکان‌های عمومی را می‌توان یافت، که از این گیت‌ها استفاده نکرده باشند. شاید به دلیل استفاده زیاد از این گیت‌ها در مترو اکثر افراد این نوع گیت‌ها را با نام گیت‌های مترویی بشناسند.

سرعت بالا، تعداد نرخ تردد زیاد، عملکرد قابل اطمینان و… از مهم‌ترین مزایای استفاده از این گیت‌ها به شمار می‌رود.

نرخ تردد بالا برای محیط‌های پرتردد مانند مترو بسیار مناسب می‌باشد. همچنین وجود باله‌های بلند موجب افزایش ضریب اطمینان می‌شود.

مدیران سازمان‌ها می‌توانند با اتصال این گیت‌ها به سیستم‌های کنترل دسترسی (دستگاه حضور غیاب ) گزارش دقیقی از ورود و خروج پرسنل داشته باشند.

استفاده از این گیت‌ها موجب سرعت در ورود و خروج کاربران می‌شود و نقش بسیار مهمی در کنترل و نظارت ورود و خروج افراد دارد و موجب کاهش خطای انسانی  می‌شود.

به دلیل ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی که این  گیت های  کنترل تردد شیشه ای دارند، باعث محبوبیت خیلی زیاد این گیت‌ها شده است. این گیت‌ها در انواع مختلفی تولید و طراحی شده‌اند، که در ادامه این مقاله  به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

انواع گیت کنترل تردد شیشه ای

امروزه گیت های کنترل تردد موجب افزایش امنیت و نظم در ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها می‌شوند. یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین آن‌ها گیت ها شیشه‌ای می‌باشد، که در دو مدل  پروانه‌ای و باله‌ای طراحی و به بازار عرضه می‌شود.

کاربرد های گیت کنترل تردد شیشه ای

ایجاد امنیت در محیط یکی از مهم ترین کاربردهای این گیت‌ها می‌باشد .گیت‌های شیشه‌ای نه تنها موجب افزایش امنیت می‌شوند، بلکه سرعت رفت و آمد و تردد افراد را نیز افزایش می‌دهند. این نوع گیت‌ها بسته به مکان مورد نظر انتخاب می‌شوند.

موارد استفاده از محصولات نیز بسیار متنوع است، که بسته به نوع و محل استفاده از گیت، دارای طبقه بندی مختلفی می‌باشند.

  • ایجاد محدودیت تردد افراد

یکی از اصلی‌ترین کاربرد این گیت‌ها ایجاد محدودیت برای تردد افراد می‌باشد. این محدودیت دلایل مختلفی دارد برای مثال در برخی از اماکن هم‌چون مجموعه‌های بزرگ ،سازمان ها و … ورود افراد بدون مجوز امکان پذیر نمی‌باشد، در نتیجه استفاده از این گیت‌ها موجب ایجاد محدودیت تردد افراد می‌شود.

  • ایجاد نظم

در بسیاری از اماکن پرتردد همچون ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها وجود این گیت‌ها برای هدایت افراد و جلوگیری از هرج و مرج لازم و ضروری است.

  • افزایش سطح امنیت

در بسیاری از اماکن  حفظ امنیت موضوع بسیار مهمی می‌باشد، از جمله سازمان‌های دولتی، کارخانه‌ها، بانک‌ها و… استفاده از گیت کنترل تردد به منظور افزایش سطح امنیت نقش بسیار مهمی دارد.

  • ثبت ورود و خروج

با استفاده از این گیت‌ها می‌توان ورود و خروج افراد یک سازمان را ثبت کرد. این دستگاه‌ها  می‌توانند با بهره‌گیری از خصوصیات بیومتریک هر شخص و یا کارت‌های RFID ساعت ورود و خروج هر فرد را ثبت  کنند.

  • گزارش گیری دقیق

آگاهی از تعداد ورود و خروج افراد و داشتن یک گزارش کامل برای مدیران یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • کاهش استفاده از نیروی انسانی

یکی دیگر از دلایل استفاده از گیت های کنترل تردد کاهش استفاده از نیروی انسانی و به دنبال آن کاهش خطای انسانی می‌باشد.

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد شیشه‌ای

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد شیشه ای

  • از مزایای این گیت‌ها می‌توان به این اشاره کرد که نیاز به نگهبان ندارد،همچنین اجازه ورود و خروج به راحتی داده نمی‌شود.
  • این گیت‌ها مقاومت خوبی در مقابل ضربه دارند، چرا که جنس بدنه این گیت‌ها از استیل ضد خش می‌باشد. البته جنس موانع این گیت‌ها نیز شیشه‌ای می‌باشد.
  • از مزایای این گیت‌ها، می‌توان به سرعت بالا و طراحی خاص آن‌ها اشاره نمود. در اماکن پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو نیاز به کنترل تردد و سرعت بالا اهمیت زیادی دارد.
  • از مهم‌ترین مزایای این نوع گیت‌ها اطمینان خاطری است، که به افراد می‌دهد.
  • ایجاد و حفظ امنیت از دیگز مزایای ای نوع گیت‌ها می‌باشد.
  • بعضی از گیت‌ها می‌توانند هم امنیت را در محل مورد نظر برقرار کنند و هم اینکه ورود و خروج‌ها را منظم کرده و از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند همچنین  موجب افزایش سرعت تردد افراد شوند.
  • تنوع بالا در این محصولات به شما این حق انتخاب را می‌دهد که با توجه به سلیقه خود بهترین گیت‌ را خریداری نمایید.

این گیت‌ها نه تنها بسیار با کیفیت هستند بلکه کیفیت بسیار بالای این محصولات سبب شده تا افراد بسیاری از این گیت‌ها استفاده کنند.

استفاده ی به صرفه از گیت های  کنترل تردد شیشه ای در سازمان ها

ضریب  اطمینان در این نوع گیت‌های کنترل تردد بسیار بالا می‌باشد. از این رو بسیاری از سازمان‌ها برای کنترل رفت و آمد ارباب رجوع و پرسنل خود تمایل زیادی به استفاده از این گیت‌ها دارند.

برخی از این گیت‌ها از انواع سیستم‌های کنترل دسترسی پشتیبانی می‌کنند و برخی دارای کارت‌های ورود و خروج می‌باشند. بسیاری از اماکنی که اقدام به استفاده از این گیت‌ها می‌نمایند عبارتند از فرودگاه، اغلب سالن های همایش و کنفرانس ها، سازمان‌های دولتی و … .

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانید با کمک آن ورود و خروج افراد را در سازمان‌ها مدیریت کنید، این گیت‌ها هستند.

این گیت‌ها بسیار با کیفیت هستند و افراد بسیاری را جذب می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید در کنار این گیت‌ها از دستگاه‌های ثبت ورود و خروج هوشمند نظیر کارتی، اثرانگشتی و تشخیص چهره نیز استفاده کرد.

برای کسب اطلاع بیشتر از  این دستگاه‌ها می‌توانید به سایت tigerteco.com مراجعه کنید.