فهرست مطالب

گیت کنترل تردد خودرو چیست امروزه گیت کنترل تردد خودرو در همه جا برای کنترل تردد راحت‌تر عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه مختلف بکار می‌رود. با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید تمام رفت و آمدهای افراد یک مجموعه را کنترل کنید.

کارکرد این دستگاه‌ها در دو دسته تگ خوان و پلاک خوان قرار می‌گیرد، که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در گیت تردد با پلاک خوان، بدون تماس و کنترل فیزیکی اجازه تردد وسایل نقلیه صادر می‌شود. با ثبت رفت و آمد اتومبیل‌ها بسیاری از امور را می‌توان مدیریت کرد و خطاهای انسانی را نیز کاهش داد. هم‌چنین  استفاده از این گیت‌ها مزایای بسیاری را نیز با خود به همراه دارند. از جمله این مزایا می‌توان به حذف نیروی انسانی، کاهش اتلاف وقت، انواع گزارش گیری‌ها و ممنوعیت ورود و خروج برخی از خودروها برای پرداخت حق شارژ و یا هر دلیل دیگری اشاره نمود.

در این مقاله سعی داریم شما را با  جدیدترین تجهیزات در حوزه گیت کنترل تردد آشنا کنیم.

مزایای گیت کنترل تردد خودرو

استفاده از تجهیزات کنترل تردد اتومبیل ها مزایای زیادی به دنبال دارد مزایای این فناوری به صورت خلاصه عبارتند از :

  • افزایش سرعت در انجام امور محاسبات
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش دقت
  • قابلیت مدیریت و کنترل چندین درب به طور همزمان
  • صرفه جویی به دلیل عدم نیاز به چاپ قبض
  • عدم اتلاف وقت افراد
  • تهیه گزارشات دقیق

انواع تجهیزات کنترل تردد خودرو

کارت پارکینگ

دو نوع کارت برای تجهیزات  کنترل تردد پارکینگ وجود دارد:

  1. کارت بدون تماس :از این کارت ها در پارکینگ های عمومی استفاده می‌شود و به چهار دسته عمومی ،اعتباری ،ماهیانه و پرسنلی تقسیم می‌شود.
  2. کارت برد بلند:از این نوع کارت در پارکینگ های اختصاصی می‌شود و طرز کار این دستگاه ها به این صورت است که با نزدیک شدن خودرو به آنتن برد بلند کارت را شناسایی می‌کند و اطلاعات لازم ثبت می‌شود.

باجه های ورود و خروج پارکینگ

در این باجه‌ها  معمولا دستگاه کامپیوتری وجود دارد که بر روی آن  نرم افزار مدیریت پارکینگ نصب شده است. به وسیله این کامپیوتر اطلاعات خودروهای ورودی و خروجی را برای اپراتور نمایش می دهد.

راهبند

از این دستگاه‌ها برای کنترل تردد خودروها استفاده می‌شود. راهبندها را می‌توان به صورت دستی و یا کامپیوتری کنترل کرد. راهبندها با دستگاه‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و با گرفتن فرمان از دستگاه درب بصورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود.

 

سیستم پارکینگ تشخیص پلاک

این سیستم  پارکینگ قابل استفاده در تمامی پارکینگ ها از جمله پارکینگ‌های عمومی و خصوصی، پارکینگ‌های طبقاتی و پارکینگ‌های اداری می‌‎باشد. این دستگاه‌ها با استفاده از دوربین پلاک خوان که در قسمت ورودی پارکینگ نصب می‌شود از خودورهای در حال ورود و یا خروج  عکس می‌گیرند و با تشخیص شماره پلاک خودرو اقدام به ثبت تردد در پایگاه داده خود می‌نماید.

آنتن برد بلند

از آنتن برد بلند برای خواندن اطلاعات کارت خودرو از فواصل حدود ۱۰ متری استفاده می‌شود. با  نزدیک شدن  خودرو به آنتن اطلاعات کارت که در خودرو نصب شده  خوانده می‌شود و در صورت مجاز بودن ،اجازه ورود داده می‌شود.

برچسب‌ها و کارت های UHF

تگ‌ها معمولا روی شیشه خودرو چسبانده می‌شوند و به محض نزدیک شدن به آنتن  برد اطلاعات خود را به آن می‌دهند و در صورت دادن مجوز، خودرو می‌تواند در محل تردد نمایند.

کنترل تردد خودرو RFID

از این ریدرها در مجتمع‌ها و مکان‌های بزرگ که نمی‌خواهند از ریموت کنترل یا تگ‌های اکتیو استفاده کنند مناسب می‌باشد. همچنین  این ریدر برای سایر کاربردها  از جمله مدیریت  انبار، ثبت ورود و خروج افراد و کالا ها نیز قابل استفاده است.

ریدر رومیزی

ریدرهای رومیزی همان آنتن های برد بلند هستند و تنها تفاوت آن‌ها در میزان برد خوانش آن‌ها است. این سیستم‌ها از فاصله نزدیک قادر به تشخیص و خواندن کارت‌ها بدون تماس هستند.

هزینه اجرای سیستم RFID و تشخیص پلاک چقدر است؟

هزینه اجرای هریک از این سیستم‌ها با استفاده از آنتن‌های RFID یا دوربین‌های تشخیص پلاک، بستگی به نوع پروژه دارد. اما به صورت کلی هزینه سیستم دوربین‌های  پلاک‌خوان از ریدرهای RFID بیشتر می‌باشد. در پارکینگ‌های عمومی و پرتردد به مرور زمان هزینه استفاده از پارکینگ RFID کمی بیشتر می‌شود، ولی با این حال کار با سیستم RFID آسان تر و دقیق تر است.

چگونه یک سیستم کنترل تردد هوشمند برای پارکینگ خود انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب مناسب‌ترین گیت  باید به نیازهای سازمان موردنظر توجه کرد و مشخص کنیم  نوع کاربری پارکینگ چیست؟ به عنوان مثال در یک پارکینگ عمومی می‌توان با کارتخوان و کارت‌های بدون تماس به راحتی ورود خروج  پارکینگ را کنترل کرد. اما در پارکینگ‌های خصوصی و پارکینگ سازمان‌ها  از آنتن برد بلند جهت کنترل تردد خودروها استفاده می‌شود.

کاربرد سیستم کنترل تردد خودرو و تشخیص پلاک و RFID

  • برج ها و آپارتمان های مسکونی
  • پارکینگ های عمومی و خصوصی
  • انبارهای پخش کالا
  • سازمان‌ها دولتی و شرکت‌های خصوصی

سیستم‌های پارکینگ تایگر

امروزه اهمیت وجود و استفاده از تجهیزات کنترل تردد هوشمند خودرو جهت مدیریت و کنترل ورود و خروج خودروها در پارکینگ‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست. هدف استفاده از این سیستم‌ها، ایجاد بستری خودکار و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی جهت مدیریت تردد خودروها به پارکینگ‌ها می‌باشد.

گروه تایگر، یکی از بهترین گروه‌های فعال در این زمینه، محصولات متنوعی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت tigerteco.com مراجعه فرمایید.