فهرست مطالب

قابلیت‌های اختصاصی دستگاه گشت و نگهبانی

دستگاه گشت و نگهبانی T-61391 تایگر، یکی از تجهیزات امنیتی است، که می‌توانید از آن در حراست و نگهبانی از یک مجموعه یا سازمان استفاده کنید. تامین امنیت سازمان‌ها یکی از مسائلی است، که هر کسب و کاری با آن رو به رو است. حفاظت از دارایی‌ها، بالابردن ایمنی کارکنان و حفظ امنیت داده‌ها از مهم‌ترین وظایف نگهبانان و پرسنل امنیتی به شما می‌رود.

پرسنل امنیتی می‌بایست با دقت و توجه بسیار بالایی تمام تهدیدات احتمالی را شناسایی کنند و از بروز آن‌ها جلوگیری نمایند، که رایج‌ترین این تهدیدها شامل دزدی و سرقت، هک سیستم‌ها، آتش سوزی و … می‌باشد.

سیستم گشت زنی T-61391

این دستگاه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارند، هم‌چنین باعث ساده‌سازی کار نگهبانان می‌شوند و فرآیند گشت زنی را به فرآیندی خودکار تبدیل می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این دستگاه بپردازیم تا با مشخصات فنی آن بیشتر آشنا شوید.

ظاهر و کیفیت ساخت

این دستگاه‌ها باید مقاومت لازم را در برابر شرایط مختلف داشته باشند. با توجه به اینکه نقاط گشت زنی می‌تواند در محیط‌‌های مختلفی قرار گرفته باشند، باید دستگاهی را انتخاب نمایید که بتواند در هر شرایط آب و هوایی کار کند. این دستگاه با داشتن درجه حفاظت فیزیکی IP67 می‌تواند خیال شما را از جهت راحت کند.

اما یکی از برجسته‌ترین مزیت این دستگاه‌ها، سایز و وزن سبک آن‌‌ها می‌باشد، این دستگاه دارای ابعادی به طول ۱۶ سانتی‌متر و عرض ۵ سانتی‌متر با ضخامت ۳.۴ سانتی‌متر می‌باشد و تنها ۳۱۴ گرم وزن دارد. هم‌چنین بدنه این دستگاه‌ها از جنس فلز بسیار مقام می‌باشد و روکش پلاستیکی آن می‌تواند تا حدودی از ضربه‌های احتمالی جلوگیری نماید.

اتصال شارژر به صورت مغناطیسی، صفحه نمایش ۱.۴۴ اینچی، چراغ قوه پر نور و قدرتمند از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌باشد. هم‌چنین منو و بلندگوی صوتی کاملا فارسی این دستگاه‌ها باعت سهولت استفاده از آن‌ها شده است.

عمر مفید باتری

این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیومی قابل شارژ با ولتاژ ۳.۷ ولت و جریان ۲۰۰۰ میلی آمپری است. که بسیار قدرتمند عمل می‌کند. اما با انجام یک تست ساده می‌توانید درک بهتری از عملکرد و عمر مفید این باطری‌ها داشته باشید.

با توجه به اینکه انجام این تست می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد، ما نتایج این تست را در اختیارتان قرار داده‌ایم. این نتایج می‌تواند به شما در انتخاب و خرید این دستگاه کمک زیادی نماید.

  • ۹ روز استفاده متوالی از دستگاه با ثبت ۵۰۰ رکورد در روز و روشن بودن چراغ قوه به مدت ۲ ساعت در روز
  • ۴۵ روز استفاده متوالی از دستگاه با ثبت ۵۰۰ رکورد بدون استفاده از چراغ قوه
  • ۱۶ روز استفاده متوالی از دستگاه با ثبت ۵۰۰ رکورد در زمانی که شارژ باتری دستگاه ضعیف است

حافظه و ظرفیت دستگاه

یکی از مهم‌ترین وظایف این دستگاه‌ها ثبت دقیق رکوردها و ارائه گزارشات کامل می‌باشد. این دستگاه دارای ۱۶ مگابایت حافظه است، که می‌تواند تا ۶۰.۰۰۰ رکورد را ثبت و ذخیره نماید.

پروتکل ارتباطی

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است، که چگونه می‌توان رکوردهای ذخیره شده را به نرم افزار انتقال داد؟

گزارشات حاصل از گشت زنی نگهبانان، توسط سرپرست تیم امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با بررسی و تجزیه تحلیل این داده‌ها می‌توان از انجام درست گشت زنی طبق برنامه تعیین شده اطمینان حاصل کرد.

این دستگاه دارای یک پورت usb است که می‌توان از آن برای انتقال داده‌های موجود به نرم افزار استفاده کرد. اما نکته‌ی قابل توجه، سرعت بالای انتقال این داده‌ها است.

قابلیت آپلود کردن ۱۵۰۰۰  رکورد در دقیقه، یکی دیگر از مزیت این دستگاه‌ها به شمار می‌رود. به عبارت دیگر برای انتقال ۶۰.۰۰۰ رکورد به نرم افزار، تنها به ۴ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

نحوه عملکرد دستگاه گشت زنی

بعد از تعیین نقاط گشت زنی و نصب تگ‌هایRFID، نگهبانان می‌توانند طبق برنامه تعیین شده، مراحل گشت زنی را انجام دهند. نگهبانان بعد از بازرسی هر منطقه، دستگاه را به تگ مربوطه نزدیک می‌کنند و اطلاعات تگ‌ها را می‌خوانند.

نگهبانان با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند از فاصله ۳ تا ۵ سانتی‌متری تگ‌ها را اسکن کنند و بعد از آن رویداد مورد نظرشان را ثبت کنند. این دستگاه از روش‌های مختلفی مانند هشدار صوتی، ویبره و نمایشگر OLED برای نشان دادن وضعیت دستگاه استفاده می‌کند.

به عنوان مثال ثبت موفق تگ‌ها، وضعیت باتری، حافظه و … از طریق این آلارم و هشدارها به نگهبان اطلاع داده می‌شود. هم‌چنین زمان شروع فرآیند بازرسی و انجام به موقع گشت زنی را می‌توان از طریق این آلارم‌ها به نگهبانان یادآوری کرد.

سنسور اثر انگشت

این دستگاه‌ها مجهز به یک سنسور اثر انگشت حرارتی هستند. اما شاید بپرسید، این سنسور چه کاربردی دارد؟ پرسنل امنیتی باید قبل و بعد از هر بازرسی، ابتدا اثر انگشت خود را ثبت کنند. درواقع نگهبانان با انجام این کار حضور خودشان را در پست‌های بازرسی اعلام می‌کنند.

قابلیت‌های اختصاصی دستگاه گشت و نگهبانی

قابلیت‌های اختصاصی سیستم گشت و نگهبانی

از آنجایی که شرکت تایگر همیشه نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار داده است، از این رو قابلیت‌هایی را به این دستگاه اضافه کرده است تا بتواند پاسخگوی همه‌ی نیازهای شما باشد. این قابلیت‌ها اختصاصی عبارتند از:

امکان تعریف ۵ اثر انگشت برای هر نگهبان

این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد، تا در صورت آسیب دیدن یکی از انگشت‌ها دست، بتوانید از انگشت دیگری برای ثبت و احراز هویت نگهبان استفاده نمایید.

افزایش تعداد اثر انگشت دستگاه به ۵۰۰ عدد

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید از این دستگاه در مجموعه‌ها و سازمان‌های بزرگ مانند کارخانه‌ها، انبارها و اماکنی که دارای تعداد زیادی پرسنل امنیتی هستند، استفاده نمایید.

اختصاص و تعریف ۴۰ مسیر گشت زنی در نرم افزار

فرض کنید شما صاحب چندین سوله بزرگ هستند و باید روزانه سر ساعات مشخصی از آن‌ها بازرسی کنید، شما باید بتوانید مسیر‌ها مختلفی برای هر یک از سوله‌های خود مشخص کنید و طبق برنامه‌ریزی‌های تعیین شده از آن‌ها سرکشی کنید.

قابلیت اختصاص و تعریف ۴۰ مسیر به شما این امکان را می‌دهد تا مسیرها و نقاط بیش‌تری برای گشت زنی در نرم افزار  تعریف کنید. هم‌چنین می‌توانید اماکن مورد حراست و نگهبانی را به صورت ترتیبی و براساس جدول زمانبندی مشخص نمایید.

قابلیت تعریف شیفت نگهبانی برای هر مسیر

شما می‌توانید برای هر مسیر به صورت جداگانه یک نگهبان تعریف کنید، تا نگهبانان مطابق با جدول زمان‌بندی سر پست خود حاضر شوند و وظایفشان را انجام دهند.

همانطور که می‌دانید شغل نگهبانی جزو یکی از مشاغل سخت و حساس می‌باشد. نگهبانان باید انرژی و تمرکز کافی را برای انجام مراحل گشت زنی داشته باشند تا بتوانند به نحو احسن به وظایفشان عمل کنند. با توجه به همین امر هر یک از نگهبانان شیفت‌های مختلفی دارند تا بتوانند زمان استراحت کافی برای انجام شیفت بعدی خود داشته باشند.

شما می‌توانید برای شیفت‌های هر یک از نگهبانان خود مسیرهای گشت زنی مشخصی را اختصاص دهید. یه عنوان مثال نگهبان شماره ۱ تنها از مسیر شماره ۸،۹ و … بازرسی کند و به همین ترتیب نگهبانان بعدی از مسیرهای دیگری بازرسی نمایند.