فهرست مطالب

فاکتورهای موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهرهقیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و یکی از چالش‌هایی است، که در هنگام خرید این دستگاه‌ها با آن رو به رو هستید.

پیگیری ساعات کاری پرسنل و اطمینان از حضور به موقع آن‌ها، برای دستیابی به موفقیت بیش‌تر امری ضروری است. یک دستگاه خوب به شما این امکان را می‌دهد تا کسب و کار خود را به صورت سازمان یافته‌تری مدیریت کنید و نظارت بهتری بر امور مربوط به سازمان خود داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت این دسته از محصولات را بررسی کنیم تا بتوانید، دستگاهی با کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت انتخاب نمایید. هم‌چنین شناخت کامل مشخصات فنی این دستگاه‌ها می‌تواند به شما در تشخیص بهترین دستگاه کمک زیادی نماید.

نحوه تشخیص چهره توسط دستگاه حضور و غیاب

در فضای کسب و کار امروزی، استفاده از این دستگاه‌ها باعث می‌شود تا به سطوح بالاتری از بهره‌وری دست پیدا کنید و در وقت و هزینه‌های سازمان خود صرفه جویی کنید.

این دستگاه‌ها از تکنولوژی تشخیص چهره برای شناسایی و احراز هویت اشخاص از طریق ویژگی‌های صورت آن‌ها استفاده می‌کنند. دو وظیفه اصلی، که سیستم‌های مبتنی بر تشخیص چهره، بر عهده دارند عبارتند از:

  • شناسایی اشخاص بر اساس پارامترهای کلیدی مربوط به ویژگی‌های صورت
  • تایید هویت و ثبت ورود و خروج افراد با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده‌

برای درک بهتر این مسئله، به صورت مرحله به مرحله عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: ثبت چهره

در ابتدا کاربر در جلوی دستگاه قرار می‌گیرد و دوربین یک تصویر دو بعدی یا سه بعدی از چهره کاربر ثبت می‌کند.

مرحله دوم: تجزیه تحلیل چهره

در محله بعد، تصویر گرفته شده از چهره کاربر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و نقاط کلیدی صورت افراد را شناسایی و ثبت می‌شود. دقت این دستگاه‌ها به قدری بالاست که حتی می‌توانند ویژگی‌های چهره افرادی که شباهت زیادی به هم دارند را به راحتی شناسایی کنند.

مرحل سوم: تبدیل تصویر به داده

داده‌های حاصل از کدگذاری فاصله اجزای صورت کاربران بر اساس یک فرمول ریاضی محاسبه می‌شوند و در  پایگاه داده دستگاه ثبت و ذخیره می‌شوند.

مرحله چهارم: شناسایی و تایید افراد

در این مرحله بعد ثبت نمونه‌های اولیه چهره کاربران در دستگاه، زمانی که کاربر در مقابل دوربین دستگاه قرار بگیرد تصویر ثبت شده با الگوهای ذخیره شده در پایگاه داده مقایسه و بررسی می‌شود.

در صورتی که کاربر به عنوان فرد مجاز شناسایی شود، ورود و خروج او ثبت و ذخیره می‌شود. این دستگاه‌ها به قدری هوشمند عمل می‌کنند، که به هیچ عنوان امکان دور زدن دستگاه یا احتمال جعل و تقلب در آن‌ها وجود ندارد.

فاکتورهای موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

فاکتورهای موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

امروزه فناوری تشخیص چهره یک راه حل ساده و در عین حال موثر و کاربرپسند برای ردیابی زمان کاری پرسنل و کارکنان می‌باشد. این سیستم جزو یکی از دقیق و قابل اعتمادترین سیستم‌هایی هستند، که می‌توانید از آن‌ها برای نظارت بر نیروی کاری خود استفاده کنید.

اما قیمت این دستگاه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، که مهم‌ترین این عوامل عبارتند ار:

الگوریتم تشخیص چهره

الگوریتم‌هایی که برای تشخیص چهره افراد در این دستگاه‌ها به کار رفته است، می‌توانند بیش از ۸۰ ویژگی را در چهره افراد شناسایی کنند. اندازه‌گیری فاصله بین پیشانی و چانه، شکل استخوان‌های گونه، عرض بینی، طول فک و … از جمله فاکتورهایی هستند، که این دستگاه‌ها برای شناسایی افراد در نظر می‌گیرند.

این الگوریتم‌ها روز به روز به درحال رشد هستند تا بتوانند دقت، سرعت و امنیت بیش‌تری را ارائه دهند و فرآیند شناسایی افراد را را ساده و راحت‌تر نمایند. هم‌چنین یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

به طور کلی این دستگاه‌ها از الگوریتم‌های مختلفی برای شناسایی و احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند. هرچقدر الگوریتم به کار رفته در این دستگاه‌ها پیشرفته‌تر باشد، می‌توانند با دقت بیش‌تر و میزان خطای کم‌تری چهره کاربران را ثبت و شناسایی نمایند.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است، که تاثیر مستقیمی در شناسایی دقیق و سریع چهره کاربران دارد. به بیان دیگر هرچقدر دوربین به کار رفته در دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، وضوح یا رزولوشن  تصاویر نیز بیش‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال دستگاهی هستید که در تشخیص و شناسایی چهره افراد از دقت و سرعت خوبی برخوردار باشد می‌بایست به کیفیت و نوع دوربین به کار رفته در دستگاه اهمیت بیش‌تری بدهید.

ظرفیت ثبت چهره

این دستگاه‌ها ظرفیت و حافظه‌های مشخصی برای ثبت و ذخیره چهره کاربران ارائه می‌دهند. در واقع این دستگاه‌ها برای کسب و کارهای مختلفی با تعداد کاربران مشخصی تولید و طراحی می‌شوند.

در هنگام انتخاب این نکته را در نظر داشته باشید، که دستگاه مورد نظر شما چه میزان حافظه برای ثبت الگوهای چهره را داراست و آیا می‌تواند پاسخگوی نیازهای سازمان شما باشد یا خیر؟

سخن پایانی

در سال‌های اخیر استفاده فناوری تشخیص چهره بسیار رایج و متداول شده است. این دستگاه‌ها  با سرعت و دقت بیش از ۹۹ درصد قادرند چهره کاربران در کم‌ترین زمان ممکن شناسایی و ثبت نمایند.

در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین عواملی که در قیمت این دستگاه‌ها نقش دارند بپردازیم. اما فاکتورهای دیگری مانند باتری پشتیبان، جنس و متریال به کار رفته در دستگاه، پروتکل‌های ارتباطی و… می‌توانند در قیمت این دسته از محصولات موثر باشند.