فهرست مطالب

چند فاکتور مهم در خرید گیت کنترل تردد از گیت کنترل تردد امروزه برای کنترل نظم و بازدهی بیشتر در مجموعه‌ها و مراکز مختلف استفاده می‌شود.

این گیت‌های ورود و خروج دارای کاربرد و کارایی بسیار ساده‌ای هستند، که به راحتی قابل نصب و استفاده هم می‌باشند.

این گیت‌های ورود و خروج در انواع مدل‌های مختلفی وجود دارند، که رایج‌ترین آن گیت‌های تمام قد، گیت‌های شیشه‌ای و گیت‌های اهرمی است.

از آن‌جایی که از این سیستم کنترل تردد هوشمند در اماکن پر تردد و شلوغ استفاده می‌شود، در نتیجه کیفیت ساخت و قطعاتی، که در این گیت‌ها به کار می‌رود دارای اهمیت بسیار بالایی هستند.

هم‌چنین به خاطر سرعت عبور و استفاده مکرر افراد، موتور و گیربکسی که در این گیت‌ها به کار می‌رود، می‌بایست از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

چه فاکتورهایی در خرید گیت‌های کنترل تردد اهمیت دارد؟

تنوع بالا در این محصولات باعث شده است، که هر مجموعه با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجه‌ای که دارند، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه کنترل تردد را انتخاب نمایند.

طبیعتا گیت کنترل ترددی که، با سرعت و دقت بیشتری عمل کند و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد، دارای محبوبیت و کاربرد بیشتری هستند.

چند فاکتور مهم، که در خرید این گیت‌های کنترل تردد تاثیر گذار هستند عبارتند از:

  • جنس بدنه

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، از آنجایی که این گیت‌‎ها در اماکن شلوغ و پر تردد استفاده می‌شوند، در نتیجه گیت‌هایی که مقاومت بیشتری از خود نشان دهند و در مقابل ضربات و خط و خش مقاوم باشند، طول عمر بیشتری دارند و هزینه‌های کم‌تری را برای سازمان‌ به همراه خواهند داشت.

  • تعداد عبور افراد از گیت در هر دقیقه

این گیت‌ها علاوه بر آن که در امنیت و کنترل ورود خروج افراد نقش دارند، باید سرعت عمل و دقت بالایی هم از خود نشان دهند. چرا که اگر به خوبی نتوانند عمل کنند، باعث ایجاد هرج و مرج و صف‌های طولانی خواهند شد.

به طور معمول گیت کنترل ترددی که بتواند در هر دقیقه ۳۰ الی ۴۰ نفر را عبور دهد ایده‌آل خواهد بود و باعث ایجاد نظم در سازمان می‌شود.

سرعت بالا در این دستگاه‌ها بستگی به قدرت این موتورها دارد، هم‌چنین در این گیت‌ها سنسورهایی به کار رفته است، که مانع از برخورد باله‌های گیت با بدن افراد می‌شود.

  • قیمت گیت کنترل تردد

قیمت گیت‌های کنترل تردد بستگی به تجهیزات و متریالی دارد، که در گیت به کار رفته است.

تمامی گیت‌های کنترل تردد می‌توانند به انواع دستگاه‌های تردد با روش‌های احراز هویت مختلف مانند کارت، اثر انگشت، چهره و … متصل شوند، که در قیمت این گیت‌ها تاثیر گذار خواهند بود.

نصب این دستگاه‌ها باعث می‌شود، تا تردد افراد را با دقت بیشتری کنترل و مدیریت نمایید و عبور از گیت را تنها به افرادی محدود کنید، که اجازه دسترسی به آن محدوده را دارند.

دستگاه‌‌های کنترل ترددی که از شناسه‌های منحصر به فرد بیومتریک برای احراز هویت افراد استفاده می‌کنند، قابل اطمینان‌ و مطمئن‌تر هستند.

هم‌چنین با نصب دستگاهایی نظیر دستگاه‌های حضور و غیاب و … بر روی گیت‌های کنترل تردد، می‌توانید نظم و انضباط بیشتری را بر قرار نمایید.

  • طراحی و زیبایی گیت

معمولا این گیت‌ها در ورودی‌های مجموعه‌ها نصب می‌شوند. هم‌چنین داشتن یک فضای سازمانی زیبا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در نتیجه طراحی و زیبایی این گیت‌ها جزو یکی از فاکتور‌های مهم و تاثیر گذار در خرید گیت‌های کنترل تردد به شمار می‌رود.

کاربرد گیت‌های کنترل تردد

کاربرد گیت‌های کنترل تردد

  • کنترل و محدود کردن ترددها

برای کنترل نظم و جلوگیری از هرج و مرج، ادارات و مجوعه‌ها اقدام به نصب این گیت‌ها می‌نمایند. این گیت‌ها باعث می‌شوند تا ورود و خروج افراد را کنترل نماییم.

  • ارتقای سطح امنیت

امنیت مهم‌ترین پارامتری است، که نمی‌توان از آن چشم پوشی نمود. در برخی از اماکن به خاطر حساسیتی که دارند، ورود و خروج افراد با دقت بسیار بالایی کنترل می‌شوند. از این جهت نصب این گیت‌های کنترل تردد کمک زیادی به ارتقای امنیت می‌کنند.

  • آمار دقیق از میزان ترددها

در برخی از اماکن مثل پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها نیاز داریم تا شمار دقیق تعداد افرادی که در آن محدوده تردد می‌کنند را داشته باشیم. اطلاع دقیق از تردد افراد یکی دیگر از کاربردهای این گیت‌ها به شمار می‌رود.

سخن پایانی 

سیستم کنترل تردد علاوه بر اینکه باعث ایجاد نظم و انضباط در محیط کار و مجموعه‌های شما می‌شود، امنیت بیشتری را هم نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

طرح چندین سوال می‌تواند شما را در مسیر انتخاب مناسب‌ترین گیت کنترل تردد راهنمایی کند. مانند:

تعداد حدودی افرادی که قرار است در طول روز از این گیت استفاده نمایند؟

تعداد ورودی‌های سازمان و میزان حساسیت سازمان چقدر است؟

آیا نیاز دارید تا کلیه ترددها را کنترل و مانیتورینگ کنید؟

عرض ورودی محل نصب گیت چند متر است؟

با طرح و پاسخ به تمام این سوال‌ها می‌توانید مناسب‌ترین گیت کنترل تردد را متناسب با هدف خود تهیه نمایید.

هم‌چنین نصب این دستگاه‌ها به کاهش هزینه‌ها و کاهش خطای انسانی کمک زیادی می‌کند. چرا که نیاز شما را به منبع انسانی کم‌تر می‌کند.