فهرست مطالب

نقد و بررسی دستگاه حضور و غیاب 38785-T دستگاه حضور و غیاب t-38785 ، یکی دیگر از دستگاه‌های منحصر به فرد و کاربردی تایگر است، که قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارد.

همانطور که می‌دانید، کارکنان و پرسنل یک شرکت با ارزش‌ترین دارایی سازمان‌ها هستند، چرا که نحوه عملکرد آن‌ها نقش بسیار مهمی در پیشرفت و بهره‌وری سازمان دارد. هم‌چنین شرکت‌ها و سازمان‌های مدرن امروزی، از پیشرفت این تکنولوژی برای ارتقای کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

از این دستگاه‌ها می‌توان برای پیگیری ساعات کاری پرسنل، مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه‌های سازمان استفاده نمود. هم‌چنین برنامه ریزی، رسیدگی به درخواست مرخصی‌ها و … بخش بسیار مهمی در سازمان‌ها است، که رضایت نیروی کار را به دنبال دارد.

ما قصد داریم در این مقاله به نقد و بررسی و نکات فنی این دستگاه بپردازیم، تا شما را در انتخاب و خرید این محصول راهنمایی نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این دستگاه به خوبی آشنا شوید.

ویژگی‌های دستگاه حضور و غیاب

ظرفیت

ثبت ۶۰۰ کف دست، ۲۰۰۰ اثر انگشت، ۱۰.۰۰۰ کارت، ۱۰۰.۰۰۰ تردد و تشخیص ۱۲۰۰ چهره به صورت (۱:n) و ۳۰۰۰ چهره به صورت (۱:۱) از قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. با توجه به قابت‌هایی، که این دستگاه دارد، می‌توان آن را در دسته بهترین و جامع‌ترین دستگاه های حضورو غیاب قرار داد.

اما تفاوت بین (۱:n)  و (۱:۱)  در چیست؟

منظور از (۱:n)  یعنی بعد از ثبت چهره توسط دستگاه، تصویر ذخیره شده با تمامی اطلاعات موجود در دستگاه مقایسه و بررسی می‌شود و در صورت تایید فرد، اجازه ورود و دسترسی به کابرد داده می‌شود.

اما در (۱:۱) احراز هویت افراد در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا کاربر باید کارت و یا کد پرسنلی خود را وارد کند و بعد چهره فرد مورد نظر توسط دستگاه ثبت می‌شود. اگر مشخصات فرد با آیدی ذخیره شده در دستگاه برابر باشد، ساعت ورود و خروج کاربر ثبت خواهد شد.

به عبارتی دیگر در این روش دستگاه در ابتدا مشخصات شما را پیدا می‌کند و سپس عمل مقایسه و تطبیق اطلاعات را انجام می‌دهد.

کیفیت ساخت

این دستگاه با ابعادی به طول ۱۹.۳ و عرض ۱۶.۵ با ضخامت ۱۱.۱ سانتی‌متر، به راحتی در هر قسمت از محیط مورد نظرتان قابل نصب و استفاده می‌باشد. هم‌چنین جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک فشرده شده است، که بسیار با دوام و مقاوم می‌باشد.

طراحی این دستگاه به شکل مستطیلی است، که باعث می‌شود تا در هنگام نصب با زاویه مناسب‌تری قرار بگیرد. این طراحی به خوانش چهره با زاویه ۴۵ درجه کمک زیادی می‌کند، که در نتیجه کار کردن با دستگاه را بسیار راحت‌تر و ساده‌تر می‌کند.

دوربین

دوربین این دستگاه با کیفیت بسیار بالایی چهره کاربران را ذخیره می‌کند. هم‌چنین دقت و وضوح تصویر خوبی را ارائه می‌دهد. دوربین‌های مادون قرمز به کار رفته در این دستگاه، امکان ثبت و شناسایی چهره کاربران را حتی در مکان‌های تاریک و بدون نور به راحتی فراهم می‌کنند.

صفحه نمایش

این دستگاه دارای یک نمایشگر ۴.۳ اینچی لمسی است، که دارای چگالی پیکسلی ۳۴۲ می‌باشد. نمایشگر این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های حضور و غیاب بزرگتر می‌باشد، که کار کردن با دستگاه را راحت‌تر می‌کند.

سنسور اثر انگشت

در سنسور اثر انگشت این دستگاه، از یک الگوریتم پیشرفته و هوشمند استفاده شده است، که یک تصویر ۳ بعدی از اثر انگشت کاربران ثبت می‌کند. سنسور این دستگاه با بهره‌مندی از تکنولوژی bio id اثر انگشت کاربران را در کسری از ثانیه اسکن و ذخیره می‌کند.

دوربین اسکن کف دست

یکی از قابلیت‌هایی، که این دستگاه ارائه می‌دهد، شناسایی و تشخیص افراد از طریق اسکن کف دست آن‌ها است. الگوی کف دست، همانند اثر انگشت منحصر فرد و خاص می‌باشد، که یک راه مطمئن برای شناسایی افراد به شمار می‌رود.

این دستگاه‌ها، با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز ۵ میلیون نقطه را در دست کاربران شناسایی و کد گذاری می‌کنند.

پروتکل ارتباطی TCP/IPو USB-Host

این دستگاه برای انتقال اطلاعات و لاگ‌های ذخیره شده از ۲ روش استفاده می‌کند. با استفاده از پروتکل ارتباطی TCP/IP می‌توانید از طریق کابل شبکه مستقیما به دستگاه متصل شوید و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه را انتقال دهید.

هم‌چنین از طریق پورت USB نیز می‌توانید، اطلاعات ذخیره شده را به داخل فلش انتقال دهید.

منبع تغذیه

این دستگاه داری یک منبع تغذیه با ولتاژ ۱۲ ولت و ۳ آمپر جریانی است، که برای استفاده از این دستگاه می‌توان آن را از طریق یک آداپتور به برق متصل کرد.

پشتیبانی از باتری

یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه، پشتیبانی از باتری قابل شارژ می‌باشد، که امکان استفاده از دستگاه را در زمان قطعی برق برای ما فراهم می‌کند. این باطری ۲۰۰۰ میلی آمپری می‌تواند تا ۳ ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را به راحتی فراهم ‌کند.

پردازنده

این دستگاه دارای پردازنده‌ای با سرعت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز می‌باشد، که  سرعت بسیار بالایی در تشخیص و شناسایی کاربران ارائه می‌دهد.

 دستگاه حضور و غیاب 38785-T

هم‌چنین دمای عملیاتی بین ۰ تا ۴۵ درجه و رطوبت عملیاتی ۲۰ تا ۸۰ درصد، باعث شده تا این دستگاه عملکرد بهتری در هر شرایط آب و هوایی داشته باشد.

قابلیت‌های کنترل دسترسی

اما نکته‌ای که وجود دارد این است، که این دستگاه دارای عملکرد دوگانه می‌باشد. یعنی هم می‌تواند به عنوان یک دستگاه حضور غیاب و هم یک دستگاه اکسس کنترل از آن استفاده نمود. هم‌چنین پشتیبانی از امکانات کنترل دسترسی مثل سنسور در، دکمه خروج و قفل برقی از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌باشد.

۳rd Party Electric Lock (قفل برقی)

قابلیت اتصال به انواع قفل‌های برقی، مگنت و … یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

Door Sensor ( سنسور در)

این سنسورها، به راحتی به دستگاه متصل می‌شوند و می‌توانند ما را از باز بودن درب‌ها و یا باز شدن به زور آن‌ها توسط افراد غیر مجاز مطلع کنند.

Exit Button ( دکمه خروج)

این دکمه خروج دارای دو مدل حرارتی و فلزی می‌باشد، که می‌توان با استفاده از این دکمه‌ها درب‌ها را از داخل باز نمود.

البته عملکرد این دکمه‌ها ۵ ثانیه می‌باشد، یعنی با فشردن این دکمه تنها به مدت ۵ ثانیه در باز می‌شود و مجددا قفل می‌شود.

قابلیت‌های استاندارد دستگاه حضور غیاب

Work Code

کد پرسنلی متعلق به هر کاربر، که برای هر فرد منحصر به فرد است.

SMS

این قابلیت این امکان را می‌دهد، تا یکسری از اطلاعات مهم از طریق پیامک برای مدیران و کارفرمایان ارسال شود. به عنوان مثال می‌توان دستگاه را طوری تنظیم نمود، تا تاخیر پرسنل در یک ساعت مشخص برای کارفرما ارسال شود.

DST

این دستگاه می‌تواند به طور خودکار خود را با تغییرات فصل و تغییرات مربوط به عقب و جلو رفتن ساعت مطابقت دهد.

۹Digit User ID

تعریف شناسه کاربری ۹ رقمی برای هر یک از کاربران  یکی دیگر از قابلیت‌های استاندارد این دستگاه می‎‌باشد.

Automatic Status Switch

با استفاده از این سویچ می‌توانید نوع وضعیت ورود و خروج پرسنل اعم از مرخصی، ماموریت و …  را مشخص نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی این دستگاه حضور وغیاب یکی از بهترین و کامل‌ترین دستگاه‌هایی است، که از تمام روش‌های احراز هویت پشتیبانی می‌کند. با توجه به همین موضوع می‌توان از این دستگاه در بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و هر مجموعه‌ای که نیازمند ثبت ورود و خروج پرسنل خود می‌باشد، استفاده نمود.

هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان پشتیبانی ما می‌توانید با شماره ۴۱۵۲۶۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و یا به سایت www.tigerteco.com مراجعه نمایید.