فهرست مطالب

در خرید دستگاه گشت و نگهبانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟خرید دستگاه گشت و نگهبانی یکی از چالش‌هایی است، که افراد زیادی با آن رو به رو هستند. گشت زنی یک فعالیت ساده و در عین حال مهم برای مراقبت از یک منطقه خاص می‌باشد.

برای اینکه از انجام وظایف نگهبانان مطابق برنامه، اطمینان حاصل نماییم، وجود چنین دستگاه‌هایی ضروری است. اما باید  در هنگام خرید این دستگاه‌ها نکات مهمی را در نظر بگیرید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این نکات بپردازیم.

دستگاه گشت و نگهبانی چیست؟

این دستگاه‌ها فعالیت‌های نگهبانان را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند و گزارشات کامل و دقیقی را در اختیار مدیران و کارفرمایان می‌گذارند. هم‌چنین با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید، مناطق مشخص شده را مورد بررسی قرار دهید و همه چیز را همانطور که باید، مدیریت نمایید.

پیاده‌سازی یک سیستم گشت و نگهبانی به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا با دقت بیشتری بر پرسنل امنیتی خود نظارت کنند و دارایی‌های خود را به صورت هوشمندانه‌تری مدیریت کنند.

فرض کنید نگهبانان هر روز گزارشات مربوط به گشت خود را در یک دفترچه یادداشت کنند، آن‌ها باید هر رویداد و مشکل را به طور کامل شرح دهند و زمانی را برای صرف این کار هدر دهند. با کمی حساب و کتاب کردن به این نتیجه خواهید رسید، که این روش به اندازه کافی روشی هوشمند و به صرفه نخواهد بود.

این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه کار نگهبانان را بسیار ساده و راحت می‌کنند، به صرف جویی در زمان و هزینه‌های سازمان نیز کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید با خرید این محصولات امنیت اماکن و سازمان‌های خود را ارتقا دهید و خیالتان را از بابت انجام بازرسی‌های کامل و دقیق راحت نمایید.

نکات مهم در خرید دستگاه گشت زنی

این دستگاه‌ها برای نظارت بر عملکرد نگهبانان در هنگام انجام فعالیت‌های گشت زنی تعبیه شده است. وجود این سیستم‌ها لازم است، تا اطمینان حاصل نماییم که گشت‌های انجام شده به درستی و تا حدودی با دقت انجام می‌شوند.

اما در خرید و انتخاب این دستگاه‌ها باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوانیم دستگاهی مناسب و مطابق با نیازمان تهیه نماییم.

دوام دستگاه

ضد آب و ضد ضربه بودن دستگاه یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است، که باید در هنگام خرید این دستگاه‌ها به آن توجه کنید.

این دستگاه‌ها باید دوام و مقاومت لازم را در برابر اتفاقاتی مانند پرت شدن دستگاه یا خیس شدن آن داشته باشند. درجه حفاظت فیزیکی یا همان استاندارد فیزیکی یکی از مواردی است، که نشان دهنده دوام این دستگاه‌ها می‌باشد.

این دستگاه‌ها دارای بدنه تمام فلزی با پوشش پلاستیکی می‌باشند، و طراحی ارگونومیک آن‌ها باعث می‌شود، تا کاربر تجربه خوبی هنگام کار کردن با این دستگاه‌ها داشته باشد.

هم‌چنین فاصله خواندن تگ‌ها، کیفیت نور چراغ قوه و بلندگوی دستگاه از دیگر موارد مهم در خرید این دستگاه‌ها می‌باشد.

قدرت باتری

این دستگاه‌ها با باتری کار می‌کنند، میزان قدرت باتری و اینکه چه مدت می‌تواند بدون وقفه کار کند، از مهم‌ترین فاکتورهایی است، که باید به آن توجه کنید.

هم‌چنین بعضی از این دستگاه‌ها دارای قابلیت ذخیره باتری یا power saving می‌باشند. دستگاه‌هایی مجهز به این تکنولوژی هستند می‌توانند در مصرف باتری بهینه‌تر عمل کنند و مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند.

ظرفیت و حافظه دستگاه

ظرفیت این دستگاه‌ها با توجه به مدل آن‌ها متفاوت است، این دستگاه‌ها باید از حافظه بالایی برخوردار باشند، تا بتوانند تمامی رکوردها را ثبت و ذخیره نمایند.

هم‌چنین اگر این دستگاها مجهز به سنسور اثر انگشت برای تایید هویت نگهبان باشند، میزان ظرفیت ثبت و ذخیره اثر انگشت نیز اهمیت خواهد داشت.

در خرید دستگاه گشت و نگهبانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نرم افزار

محیط کاربری ساده و آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ‌یک نرم افزار خوب و با کیفیت می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنم، قبل از خرید از فروشنده بخواهید تا برای آشنایی بیشتر شما، دموی نرم افزار را در اختیارتان قرا دهد.

این نرم افزارها دارای تنظیمات مختلفی هستند، که رایج‌ترین آن‌ها شامل تعریف مناطق گشت‌زنی، طراحی مسیرهای گشت زنی، تعداد نگهبانان و تفکیک شیفت نگهبانی، تعریف رویدادها و … می‌باشد.

شما می‌توانید تمامی این تنظیمات را مطابق با نیازهای سازمان و شرکتتان پیاده‌سازی و برنامه ریزی نمایید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

قبل از هر کاری بررسی کنید، که آیا شرکتی که دستگاه خود را از آن خریداری می‌کنید، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را برای سیستم خود ارائه می‌دهد یا خیر.

هم‌چنین به وبسایت آن‌ها نگاهی بیاندازید و ببینید که روند پشتیبانی آن‌ها به چه صورت می‌باشد. البته امیدوار هستیم تا نیازی به تماس با پشتیبانی یا تعمیرات مکرر نداشته باشید، اما از نحوه پاسخگویی شرکت، اطمینان حاصل نمایید.

سخن پایانی

مدیریت نگهبانان از راه دور و اطمینان از اینکه آنها واقعاً در حال گشت زنی و محافظت هستند، یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه‌ها می‌باشد.

شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه‌ها مدیریت جامع‌ و کامل‌تری بر عمکرد نگهبانان خود داشته باشید. هم‌چنین این دستگاه‌ها وظایف نگهبانان را به آن‌ها یادآوری می‌کنند و از فراموشی یا پشت گوش انداختن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.