فهرست مطالب

هر آنچه که باید درباره دستگاه کنترل بازرسی بدانید امنیت در بسیاری از شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و… نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. برای این منظور دستگاه‌های کنترل بازرسی مختلفی موجود هستند، تا از ورود یا به سرقت رفتن اشیای مختلف مثل انواع سلاح‌های سرد و گرم، مواد مخدر یا قطعات الکترونیکی مانند گوشی‌های تلفن همراه در این اماکن جلوگیری به عمل آورند. در اماکن خاص برای افراد محدودیت‌هایی جهت ورود برخی وسیله‌ها وجود دارد و به همین دلیل از سیستم‌های کنترل بازرسی یا تجهیزات کنترل بازرسی ایکس ری بهره می‌گیرند.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که این گیت‌های بازرسی چگونه کار می‌کنند یا چه موارد کاربرد دیگری دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با انواع دستگاه‌‌‌‌‌های کنترل بازرسی و نحوه کارکرد آن‌ها صحبت کنیم.

اهداف دستگاه کنترل بازرسی

دستگاه‌ کنترل بازرسی به عنوان بخش مهمی از تامین امنیت در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به محیط هر مکان ممکن است نوع سیستم کنترل به کار رفته نیز تغییر کند. گاهی اوقات ممکن است دستگاه‌های کنترل بازرسی تنها برای ثبت زمان ورود و خروج اشخاص به کار رود و برای کنترل فیزیکی افراد نباشد. این مدل از دستگاه‌های کنترل بازرسی ساعات کار افراد را محاسبه کرده و بر اساس آن می‌توان میزان حقوق یا مزایا را در نظر گرفت.

مزایای استفاده از تجهیزات کنترل بازرسی

همانطور که می‌دانید یکی از نخستین و ساده‌ترین روش‌ها برای امنیت سازمان‌ها، انجام بازرسی فیزیکی و یا تفحص دستی است که معایبی دارد، اولا بسیاری از افراد این روش را توهین به شخصیت می دانند؛ دوما هیچ‌گاه دقیق نیست و امکان پنهان کردن برخی اشیا وجود دارد و از همه مهم‌تر بسیار زمان‌بر خواهد بود. اما استفاده از راکت بازرسی فلزیاب علاوه بر دقت بالا در پیدا کردن هر نوع وسیله‌ای که نمی‌خواهید وارد دفتر یا سازمان شما شود، در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

انواع دستگاه کنترل و بازرسی

دستگاه‌‌های کنترل بازرسی را می‌توان به عنوان بخشی اساسی و مهم از تامین امنیت در فضاها و کسب و کارهای مختلف به حساب آورد. در هر محیطی از نوع ویژه‌ای از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، مثلا در برخی مکان‌ها هدف فقط ثبت ورود و خروج پرسنل است که ساعت رفت و آمد آن‌ها را به طور دقیق ثبت کند و در برخی از ادارات هم جلوگیری از سرقت و یا ورود اشیای خاص مورد نظر است. این دستگاه‌‌ها در سه مدل مختلف در بازار عرضه می‌شوند که عبارتند از:

– دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری (X-Ray)

– گیت بازرسی فلزیاب

– راکت دستی فلزیاب

در سازمان‌های دولتی، نظامی، سفارتخانه‌ها و دیگر مجموعه‌های مشابه می‌توان با کمک این دستگاه‌ها به جلوگیری از ورود یا خروج وسایل غیر مجاز پرداخت. انواع سلاح‌های سرد و گرم، مواد مخدر یا قطعات الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه توسط این دستگاه قابل تشخیص است و همچنین این دستگاه میزان سرقت‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از انواع تجهیزات می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری (X-Ray)

دستگاه کنترل بازرسی ایکس ری برای بررسی چمدان، بار و محموله‌های کوچک و بزرگ، کیف دستی و… در ورودی فرودگاه‌ها، راه‌آهن، سازمان‌های امنیتی، شرکت‌های حساس و… به کار می‌رود. این دستگاه ضمن تصویربرداری به صورت x-ray قادر است تمامی وسایل و مواد ممنوعه مانند مواد منفجره و مواد مخدر و… را دقیق و با امنیت بالا به نگهبانان حراستی نشان دهد. دستگاه بازرسی ایکس ری دارای تونلی است که مرسولات با استفاده از یک نوار نقاله از این تونل عبور داده شده و به آن‌ها اشعه ایکس تابانده می‌شود، اندازه این تونل در دستگاه‌ها با کاربری‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه ایکس ری

اگر بخواهیم به بیانی ساده اجزای تشکیل دهنده دستگاه ایکس ری را توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم این دستگاه شامل یک نوار نقاله است تا اشیا مورد نظر جهت بررسی را از مقابل لامپ اشعه ایکس عبور دهد. خوب است بدانید در مقابل این لامپ، سنسوری قرار دارد تا میزان اشعه عبوری را اندازه گیری کند و آن را بر روی مانیتور نمایش می‌دهد.

اشعه بعد از گذشتن از جسم به سنسورهایی که دارای چندین برد جهت آشکار سازی هستند، برخورد می‌کنند، این بردها انرژی اشعه ایکس را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نمایند. برای تقویت ولتاژ بر روی این بردها تعدادی کریستال سینتیلا تور و فتودیود قرار دارد. بردهای سنسورها به شکل L در تونل تعبیه شده‌اند تا همه قسمت‌های تونل تصویربرداری شود و اجسام یا چمدان‌های بزرگ‌تر نیز کاملا اسکن شوند.

قیمت گیت بازرسی ایکس ری

قیمت گیت بازرسی ایکس ری به عوامل مختلفی بستگی دارد، که شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از گیت ایکس ری و قیمت دستگاه ایکس ری با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید و از متخصصان فروش شرکت تایگرتکو مشاوره رایگان دریافت کنید.

هر آنچه که باید درباره دستگاه کنترل بازرسی بدانید

گیت بازرسی فلزیاب

این وسیله به منظور بازرسی بدنی افراد به صورت الکترونیکی و با سرعت بالا و هزینه پایین جهت حفظ نظم و امنیت به کار می‌رود. تجهیزات بازرسی گیت فلزیاب در انواع گوناگون و با زون بندی‌های مختلف می توانند اشیای فلزی مثل سلاح های سرد و گرم، ابزارهای فلزی و حتی تلفن همراه را شناسایی کنند. اگر اشخاص اشیا فلزی (آهنی و غیر آهنی) یا یک مدار الکتریکی در لباس‌های خود پنهان کرده باشند، دستگاه فلزیاب با هشدار صوتی و روشن شدن چراغ‌های LED که در ستون‌های گیت فلزیاب تعبیه شده، کشف شی فلزی یا الکتریکی را به ماموران امنیتی و یا حراست اطلاع می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید فلزات شکل‌های متفاوتی دارند و با یکدیگر یکسان نیستند و جهت عبور از تجهیزات بازرسی گیت فلزیاب یا گیت بازرسی فرودگاه، به ویژه هنگامی که جسم بسیار کوچک باشد، بر قدرت تشخیص دستگاه تاثیر می‌گذارد. از دستگاه گیت فلزیاب ایستاده در اماکنی مانند فرودگاه‌ها، مراکز دولتی، خروجی انبارها، ادارات و… که ورود افراد و وسایل همراه آن‌ها محدودیت‌هایی دارد، استفاده‌ می‌شود تا از امنیت ویژه‌ای برخوردار باشند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از گیت‌های فلزیاب به صفحه گیت بازرسی فلزیاب در سایت مراجعه کنید و تمامی گیت‌های بازرسی را مشاهده و مشخصات دقیق آن‌ها را مطالعه کنید.

قیمت گیت بازرسی

قیمت گیت فلزیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، که شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت فلزیاب بازرسی بدنی و قیمت گیت فلزیاب با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید و از متخصصان فروش شرکت تایگرتکو مشاوره رایگان دریافت کنید.

راکت بازرسی

یک راکت فلزیاب دستی است که به منظور پیدا کردن اشیا فلزی غیر مجاز مانند اسلحه‌های گرم و سرد، ابزارهای فلزی مختلف، موبایل و… به صورت الکترونیکی و با سرعت بالا و هزینه پایین جهت حفظ نظم و امنیت به کار می‌رود. راکت دستی فلزیاب را می‌توان در فرودگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات امنیتی، ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها، مدارس، سازمان‌های دولتی و هر جایی که نیاز به ممانعت از ورود اشیای فلزی خطرناک می‌باشد، نصب و راه اندازی کرد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی راکت بازرسی بدنی در مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و جز مدرن‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات امنیتی محسوب می‌شوند. این راکت‌ها با دقت و حساسیت بسیار بالایی می‌توانند انواع اشیای فلزی را تشخیص دهند. بسیاری از این دستگاه‌ها قابلیت متصل شدن به شارژر را دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باتری آن‌ها پر می‌شود و شارژ را در مدت طولانی در خود نگه می‌دارند، البته این در صورتی است که از باتری‌های شارژی بهره ببرید. یکی از مزایای بی‌نظیر این راکت‌ها قدرت تشخیص اسلحه و چاقو می‌باشد، به همین علت در سازمان‌ها و ادارات خاص برای جلوگیری از وارد کردن اشیا ممنوعه و حتی موبایل از این راکت‌ها استفاده می‌کنند.

قیمت راکت فلزیاب دستی

قیمت گیت فلزیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، که شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت فلزیاب بازرسی بدنی و قیمت گیت فلزیاب با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید و از متخصصان فروش شرکت تایگرتکو مشاوره رایگان دریافت کنید.

هر آنچه که باید درباره دستگاه کنترل بازرسی بدانید

نحوه کار دستگاه کنترل بازرسی

 تجهیزات کنترل بازرسی مانند ایکس ری، راکت بازرسی و گیت فلزیاب که از فناوری اشعه ایکس و میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند، می‌توانند از خطای انسانی بازرسی‌ها جلوگیری کنند و مانع از ورود و خروج اشیا بدون مجوز شوند.

به زبان ساده دستگاه‌های اشعه ایکس معمولا شامل یک نوار نقاله هستند که چمدان‌ها را از مقابل یک لامپ اشعه ایکس عبور می‌دهند در سمت مقابل لامپ یک صفحه سنسور قرار دارد که میزان اشعه ایکس عبوری از چمدان‌ها را اندازه گیری می‌کند و آن‌ها را برای نمایش روی یک مانیتور می فرستد، تا اینجا همه چیز دقیقا شبیه دستگاه‌های رادیولوژی است. اشعه ایکس پس از عبور از جسم به سنسورهای آشکارساز برخورد می‌کند که این آشکارسازها دارای چند برد قابل تعویض می‌باشند که انرژی اشعه ایکس را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

این دستگاه قادر است شکل اشیای داخل چمدان را به نمایش بگذارد. همانطور که شکل استخوان‌ها را در رادیولوژی نشان می‌دهد و بر اساس شکل محل شکستگی استخوان‌ها قابل تشخیص است رد این تصاویر نیز محل وجود اشیای داخل چمدان تشخیص داده می‌شود.

دستگاه کنترل بازرسی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

در اماکنی که برای ورود افراد محدودیت‌هایی از نظر وسیله‌های همراه وجود دارد، از سیستم‌های امنیتی گیت بازرسی استفاده می‌شود. از این اماکن می‌توان به سازمان‌ها و ادارات بزرگ، فرودگا‌ها، سالن‌های کنفرانس، مراکز دولتی، دفاتر مقامات عالی رتبه کشوری، خروجی انبار‌ها، ترمینال‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، استادیوم‌ها، مکان‌های نظامی و امنیتی و… اشاره کرد.

تایگرتکو نمایندگی رسمی دستگاه‌های کنترل بازرسی

دستگاه کنترل بازرسی از ورود یا به سرقت رفتن اشیایی مثل انواع سلاح‌های سرد و گرم، مواد مخدر یا قطعات الکترونیکی مانند گوشی‌های تلفن همراه جلوگیری می کنند. دستگاه های کنترل بازرسی باعث بالا بردن امنیت و کاهش سرقت ها در مکان های مختلف می شود. اگر به آمارهایی که در دنیای واقعی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود رجوع کنیم، اهمیت دستگاه‌های کنترل بازرسی در زندگی ما بسیار زیاد است. در این مقاله انواع دستگاه‌های کنترل بازرسی را معرفی کردیم و به شیوه های مختلف کنترل آن پرداختیم.

 در صورتی که شما نیز قصد خرید محصولات کنترل بازرسی را دارید می توانید از محصولات تایگر دیدن کنید. تیم تایگر تمامی محصولات معرفی شده در این مقاله را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. کیفیت بالا و ظاهری زیبا از مزایای دستگاه‌های کنترل بازرسی تایگر می‌باشد. این شرکت با برخورداری از کادر فنی در زمینه‌های الکترونیک و سخت‌افزار فعالیت خود را آغاز نموده است و در زمینه دستگاه‌های کنترل تردد، حضور و غیاب و کنترل دسترسی دارای تخصص است.

نتیجه‌گیری

بنابراین به طور خلاصه و در مجموع می‌توان گفت تجهیزات کنترل بازرسی مثل گیت بازرسی ایکس ری، گیت و راکت فلزیاب از فناوری اشعه ایکس و میدان مغناطیسی بهره می‌گیرند و خطاهای انسانی در زمان بازرسی را کاملا از بین برده‌‌اند و از ورود یا خروج هر نوع وسیله ممنوع به محل مورد نظر شما جلوگیری می‌کنند. نوع و شرکت سازنده این دستگاه‌ها کارایی‌های مختلفی را در اختیار اپراتور می‌گذارند. این دستگاه به شرکت‌ها و اماکن مختلف در حفظ امنیت کمک شایانی می‌نمایند، زیرا با دقت و حساسیت بالا و همچنین قابلیت‌های بی‌نظیر اجازه عبور اشیا فلزی، موبایل، دوربین و… را به افراد نمی‌دهند.