فهرست مطالب

مزایای استفاده از راکت‌های بازرسی فلزیاببازرسی افراد و کالا ها در محیط های پرتردد و نیازمند امنیت بالا  همچون فرودگاه ها، سالن های همایش و کنفرانس ، دفاتر مقامات عالی رتبه و… حائز اهمیت است. اما این بازرسی ها چگونه صورت می‌گیرد؟

به صورت کلی بازرسی را میتوان به دو. دسته تقسیم کرد:

بازرسی کالا

بازرسی کالا شامل بررسی اقلام همراه افراد از قبیل کیف، چمدان و … جهت جلوگیری از ورود و خروج اشیا غیر مجاز می‌باشد.

عمدتا از دستگاه های ایکس ری در این دسته از بازرسی استفاده می‌شود

بازرسی افراد

بازرسی افراد به منظ.ور پیشگیری از ورود و خروج افراد غیر مجاز به یک مجموعه صورت میگیرد.این بازرسی در گذشته به صورت سنتی و دستی صورت میگرفت ولی در حا ل حاضر علاوه بر بازرسی دستی ،بازرسی افراد بصورت پیشرفته و با استفاده از تجهیزات فلزیاب انجام میشد.

تجهیزات فلزیاب

تجهیزات فلزیاب در دسته دستگاه های کنترل بازرسی قرار میگیرد و شامل گیت بازرسی(گیت فلزیاب) و راکت فلزیاب

(راکت بازرسی) هستند که در ادامه این مطلب به بررسی راکت  بازرسی فلزیاب پرداخته شده است.

 

شناسایی فلزات در راکت های  بازرسی فلزیاب از طریق ایجاد میدان های مغناطیسی صورت میگیرد.تفاوت انعکاس امواج بازگشتی از فلزات و آلیاژها سبب شناسایی فلزات می‌گردد.

اجزای تشکیل دهنده فلزیاب

اجزای فلزیاب عبارتند از:

  • دستگیره تعادل:جهت حفظ تعادل هنگام به حرکت دراوردن دستگاه به کار می‌رود.
  • جعبه کنترل:شامل مدارات کنترلی، سیستم سخنگو،باطری و ریز پردازنده است.
  • میله:جعبه کنترل را به سیم پیچ وصل می‌کند .
  • آنتن:بخشی است که وجود فلز را حس می‌کند.

واکنش دستگاه ها در مواجه با فلزات چگونه است؟

در صورتی که فرد عبورکننده حامل شی فلزی باشد.این گیت ها از طریق آلارم و هشدار صوتی نگهبان را متوجه این موضوع می‌نماید.

مزایای استفاده از راکت فلزیاب

به صورت کلی راکت  بازرسی  فلزیاب سبب تسریع در بازرسی افراد و کاهش خطای انسانی میگردد.از دیگر مزایای استفاده از راکت  های بازرسی فلزیاب کاهش نیروی انسانی در سازمان ها جهت بازرسی افراد می‌باشد.

ریسک های استفاده از دستگاه های کنترل بازرسی فلزیاب

صرف استفاد از دستگاه های فلزیاب جهت بازرسی افراد در مجموعه های بزرگ و کوچک کافی نیست زیرا برخی از کالاها ممنوعه فاقد قطعات فلزی میباشند و توسط دستگاه های کنترل بازرسی از جمله راکت های فلزیاب قابل تشخیص نمی‌باشند.

 راکت های فلزیاب در چه اماکنی مورد استفاده قرار میگیرند؟

  • فرودگاه ها و ترمینال های مسافربری
  • اماکن نظامی
  • دفاتر مقامات عالی رتبه
  • زندان ها و دادگاه ها
  • اماکن گردشگری و مجتمع های تجاری
  • نیروگاه ها

سایرقابلیت های راکت های بازرسی فلزیاب

در بعضی از اماکن  و مراکز پر رفت و آمد آگاهی از تعداد افراد وارد شده و خارج شده به مجموعه ضروری است و  آگاهی از این امر با استفاده از دستگاه های کنترل فلزیاب امکان پذیر است.

آیا استفاده از راکت‌های کنترل بازرسی فلزیاب سلامتی را تهدید می‌کند؟

با توجه به اینکه مکانیزم عملکرد راکت  بازرسی فلزیاب بر پایه ایجاد میدان مغناطیسی می‌باشد.این دستگاه فاقد تشعشعات مضر است و حتی برای افراد باردار نیز خطری ایجاد نمی‌کند.با این حال توصیه می‌شود که افرادی که از قلب مصنوعی و باتری استفاده میکنند از راکت  های فلزیاب عبور نکنند.

بازرسی بدنی افراد به وسیله دستگاه های فلزیاب دستی

راکت های بازرسی  دستی در حال حاضر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی  هستند به همین علت مورد توجه بسیاری از مراکز امنیتی  قرار گرفته اند. همان طور که می‌دانید ورود و خروج بسیاری از اشیا به بعضی از  اماکن ممنوع است . دستگاه بازرسی بدنی با کیفیت بالا توانایی تشخیص چاقوها ، اسلحه های مخفی ، مواد مخدر و… را دارد.

هنگام استفاده از راکت فلزیاب دستی مهم است که بدانید که زمانی زنگ هشدار آن ها به صدا در می آید که به حرکت در آورده شوند.فرد باید اسکنر را روی شی فلزی حرکت دهد تا دستگاه آن را شناسایی کند.

مزایای استفاده از راکت‌های بازرسی فلزیاب

با دستگاه راکت دستی ، چه فلزهایی قابل تشخیص هستند؟

به وسیله دستگاه های راکت دستی فلزیاب می‌توان انواع قطعات الکتریکی و فلزات آهنی و غیر آهنی را شناسایی کرد.همچنین میتوان سطح حساسیت این دستگاه ها را کم و زیاد کرد تا امنیت مکان  های پر تردد را بالا ببرد.

از جمله ویژگی های آن میتوان به باطری داخلی و قابلیت های شارژ این دستگاه ها اشاره کرد .به طور حتم سازمان های بسیاری وجود دارد که نیازمند دستگاهی با این تفاسیر هستند.بنابراین مسئولین این سازمان ها میتوانند با توجه به نیاز و خواسته  سازمان خود و با آگاهی از قیمت های دستگاه های کنترل دسترسی به فکر تهیه این دستگاه ها برای سازمان خود باشند.

راکت بازرسی فلزیاب تایگر

شرکت تایگر با بیش از ۲۰ سال سابقه کار در زمینه تولید و عرضه انواع دستگاه های امنیتی  از جمله دستگاه های کنترل دسترسی و دستگاه های کنترل بازرسی (دستگاه های بازرسی فلزیاب ،دستگاه های ایکس ری و…) برترین محصولات  را در زمینه  بالا بردن امنیت  سازمان ها  تولید کرده تا از ورود و خروج افراد و اشیا به مکان مورد نظر جلوگیری کند.شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه های کنترل بازرسی  و مشاوره رایگان لز متخصصان فروش تاگرتکو با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.تیم فروش تایگر آماده پاسخگویی به تمامی  سوالات شما  مشتریان عزیز هستند تا در انتخاب بهترین دستگاه کنترل بازرسی به شما کمک کند.