فهرست مطالب

نکات مهم در خرید گیت مترویی نکات مهمی در خرید گیت مترویی وجود دارد، که شما می‌بایست در هنگام انتخاب و خرید این گیت‌ها در نظر داشته باشید. در این مقاله نکاتی را ارائه خواهیم داد، که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گیت در بین گزینه‌های موجود کمک زیادی نماید. این نوع گیت‌ها جزو یکی از پرکاربردترین گیت‌های کنترل تردد می‌باشند، که با توجه به سرعت بسیار بالایی که دارند برای اماکن پر تردد و شلوغ بسیار مناسب هستند.

چه تعداد گیت مترویی نیاز دارید؟

این سوال، اولین سوالی است، که باید برای خود مطرح کنید. شما باید قبل از انجام هر کاری ورودی‌ها و اماکنی که می‌خواهید این گیت‌ها را نصب کنید، را به خوبی بررسی کنید. هرچه متراژ ورودی بزرگ‌تر باشد در نتیجه به تعداد گیت بیشتری نیاز خواهید داشت. بعد از پاسخ به این سوال و تعیین مکان قرارگیری گیت، در قدم بعدی برای خرید این گیت‌ها باید نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را مد نظر قرار دهید.

میزان حجم ترددها به صورت روزانه

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید این گیت‌ها در نظر بگیرید تعداد حجم عبوری افراد از گیت می‌باشد. شما با محاسبه تعداد عابرین در ساعات اوج تردد می‌توانید به تعداد حدودی این ترددها پی ببرید.

نرخ خوانش

نکته دیگری که وجود دارد این است، شما می‌توانید این گیت‌ها را به انواع دستگاه‌ها کنترل دسترسی و حضور غیاب مجهز کنید تا امنیت اماکن خود را دو چندان کنید. معمولا شما باید زمانی را برای شناسایی و ثبت احراز هویت خود در هنگام عبور از گیت صرف کنید. این زمان مشخص کننده نرخ خوانش و سرعت دستگاه می‌باشد. به عنوان مثال در دستگاه‌های کنترل تردد کارتی، اعتبار کارت و اسکن آن ممکن است چند ثانیه زمان شما را بگیرد.

نرخ تردد گیت کنترل تردد مترویی

به طور کلی هر گیت، نرخ تردد متفاوتی دارد. این نرخ بر اساس تعداد عبور افراد در دقیقه محاسبه می‌شود. این گیت‌ها در حال حاضر بیش‌ترین نرخ تردد را دارا می‌باشند و می‌توانند به طور متوسط بیش از ۳۰ نفر در دقیقه را از خود عبور دهند.

نرخ خوانش و نرخ تردد در هر گیت می‌تواند متفاوت باشد. هم‌چنین نوع دستگاه کنترل دسترسی و سرعت بررسی و احراز هویت افراد می‌تواند در تعیین این دو نرخ موثر باشند. از آنجایی که اصلی‌ترین مزیت گیت‌های مترویی سرعت بسیار بالای آن‌ها است. به شما پیشنهاد می‌کنم در  اماکنی که با حجم تردد بالایی از افراد رو به رو هستید، از این گیت‌ها استفاده نمایید.

عملکرد دو طرفه

جهت حرکت افراد نکته دیگری است، که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. برخی از افراد تمایل دارند از این گیت‌ها فقط به عنوان گیت ورودی یا گیت خروجی استفاده نمایند. اما برخی دیگر به دنبال گیتی هستند، که به صورت دو طرفه عمل کند. یعنی بتوان از آن هم به عنوان گیت ورود و هم گیت خروج استفاده نمود.

کنترل از راه دور

بعضی از این دستگاه‌ها مجهز به یک ریموت هستند، که امکان کنترل گیت از راه دور را برای شما فراهم می‌کنند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید کنترل باز یا بسته شدن گیت را از فاصله دور در دست بگیرید و مدیریت بهتری بر ترددها داشته باشید.

جنس بدنه و کیفیت ساخت

متغیر بسیار مهمی که در طول عمر و عملکرد این گیت موثر است، مکان و محیط قرار گیری گیت است. به عنوان مثال اگر بخواهید از این گیت‌ها در فضاهای بیرونی استفاده کنید باید دستگاهی را انتخاب نمایید، که مقاومت لازم و کافی را داشته باشند.

در هنگام خرید، حتما جنس و کیفیت قطعات به کار رفته در گیت را در نظر داشته باشید. این گیت‌ها با بدنه‌ای تمام استیل و ضد خش، دارای دوام و استحکام لازم در برابر ضربه و صدمات احتمالی می‌باشند. این گیت‌ها علاوه بر مکانیسم سریع و موتور پر قدرتی که دارند، دارای شاسی کشی قوی و بدنه بسیار مستحکمی نیز می‌باشند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها در اماکن شلوغ و پر تردد استفاده نمایید.

هم‌چنین شما باید در هنگام خرید کیفیت قطعات به کار رفته در گیت مانند موتور، گیربکس و … در نظر داشته باشید تا بتوانید گیتی مناسب و با کیفیت انتخاب نمایید. به طور کلی این گیت‌ها بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و تولید شده‌اند و دارای گواهینامه استاندارد یا همان IP می‌باشند.

نکات مهم در خرید گیت مترویی

برند گیت کنترل تردد

یکی دیگر از فاکتورهایی که در خرید این گیت‌ها اهمیت دارد، برند و شرکت سازنده گیت است. به احتمال زیاد همه‌ی ما تجربه خرید از برندهای متفرقه را داشته‌ایم و به خوبی از میزان کیفیت ساخت آن‌ها مطلع هستیم. خرید از برندهای شناخته شده و با قدمت بالا این اطمینان را به شما می‌دهند تا دستگاه‌هایی با کیفیت و طول عمر بالا خریداری نمایید.

خدمات پشتیبانی و پس از فروش

پشتیبانی و خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی در افزایش و رضایت مشتری دارد و یکی دیگر از نکات مهمی است، که باید در خرید این دستگاه‌ها به آن توجه کنید. قبل از خرید حتما نحوه پاسخگویی و پشتیبانی شرکت منتخب خود را برسی کنید تا با خیال راحت‌تری خرید خود را انجام دهید.

سخن پایانی

به طور کلی این گیت‌‎ها یک راهکار کاربردی و موثر برای مسیرهای پر تردد و شلوغ می‌باشند و برای اماکن مختلفی مانند مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها و … که نیاز است عبور و مرور افراد با سرعت بسیار بالایی انجام شوند بسیار مناسب هستند. این گیت‌ها در اماکن شلوغ و پر ازدحام عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند و رضایت مشتریان زیادی را در پی داشته‌اند.