فهرست مطالب

دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست در چه مکان هایی کاربرد دارد؟ دستگاه‌ حضور و غیاب اسکن کف دست، با توجه به ساخت فوق العاده و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، برای مشاغل امنیتی که تعداد پرسنل آن‌ها بیش از ۲۰۰ نفر است انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

در این مطلب به معرفی و بررسی ویژگی‌های این فناوری می پردازیم. تصور کنید که زنگ خانه‌تان به صدا در می‌آید و شما برای این‌که مطمئن شوید شخص پشت درب غریبه است یا آشنا، چشمی در یا تصویر آیفون را چک می‌کنید. در صورتی که شخص غریبه باشد، به او اجازه ورود نمی‌دهید اما در صورتی که شخص آشنا باشد، درب را بر روی او باز می‌کنید. ما این کار را با کمک تشخیص چهره انجام می‌دهیم.

با توجه به تکنولوژی امروزه، دستگاه‌هایی وجود دارد که این کار را با کمک الگوی کف دست هر فرد انجام می‌دهد. در ادامه این مطلب می خواهیم به معرفی دستگاه‌های حضور و غیاب اسکن کف دست بپردازیم و درباره مزایا و کاربردهای آن صحبت کنیم.

دستگاه اسکن کف دست چگونه عمل می‌کند؟

در ابتدا هنگامی که شما کف دست خود را رو‌به‌روی دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست بگیرید، به محض این که دوربین دستگاه تشخیص دهد که جسمی مقابل آن قرار گرفته است، فعال شده و به تشخیص اسکن کف دست شما در کسری از ثانیه می‌پردازد.

بعد از اینکه رگ‌های خونی و الگوی کف دست مورد پردازش قرار گرفت، این اطلاعات با داده‌های موجود در دستگاه مقایسه شده و در صورتی که با داده‌ها مطابقت داشته باشد، مجوز ورود داده می‌شود.

دستگاه اسکن کف دست قابلیت شناسایی کف دست چپ و راست کاربر را داشته و حتی اگر شما دست خود را به صورت زاویه دار، خمیده و کشیده به دستگاه نزدیک کنید، سنسور به خوبی قابلیت تطبیق‌پذیری دارد.

به صورت کلی دستگاه‌های اسکن کف دست، با توجه به ساخت فوق العاده و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، برای مشاغل امنیتی که تعداد پرسنل آن‌ها بیش از ۲۰۰ نفر است، انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

مزایای دستگاه حضور غیاب اسکن کف دست

سرعت بالای تشخیص

یکی از ویژگی‌های فناوری بیومتریک که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، سرعت سریع تشخیص است. اشعه مادون قرمز به کار رفته در این دستگاه کمک می‌کند تا سرعت عملکرد تشخیص، به صورت چشمگیری افزایش یافته و در کسری از ثانیه قابل استفاده باشد.

تطبیق‌پذیری بالا

این دستگاه‌ها قابلیت شناسایی کف دست چپ و راست کاربر را داشته و حتی اگر شما دست خود را به صورت زاویه دار، خمیده و کشیده به دستگاه نزدیک کنید، سنسور به خوبی قابلیت تطبیق‌پذیری دارد.

غیر قابل هک کردن

از ویژگی‌های امنیتی دستگاه‌های کنترل تردد اسکن کف دست، مقاوم بودن آن در برابر انواع تقلب یا هک است. به گونه‌ای که حتی با انواع مدل‌های کف دست جعلی یا استفاده از فیلم‌ها و عکس‌های گوناگون، امکان تقلب در سیستم وجود ندارد و تنها با الگوی کف دست خود افراد مجوز ورود و خروج داده می‌شود.

عدم نیاز به تماس فیزیکی با دستگاه

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اسکن کف دست سرعت شناسایی بالا از فاصله دور است و شما بدون نیاز به نزدیک شدن به آن می‌توانید مجوز ورود یا خروج بگیرید. در ابتدا هنگامی که شما کف دست خود را روی به روی دستگاه بگیرید، به محض این که دوربین دستگاه تشخیص دهد که جسمی مقابل آن قرار گرفته است، فعال شده و به تشخیص اسکن کف دست شما در کسری از ثانیه می‌پردازد.

امکان تهیه گزارش‌های متعدد، تعریف و برنامه ریزی شرایط خاص

دستگاه‌های حضور و غیاب استاد کف دست قابلیت برنامه ریزی بالایی داشته و در برابر انواع محدودیت‌ها انعطاف پذیر هستند. همچنین این فناوری قابلیت محاسبه ریز جزئیات کاری را داشته و به صورت خلاصه می‌تواند تمامی گزارش‌های زیر را برای شما تهیه کند:

  1. امکان محاسبه شب‌کاری
  2. امکان اضافه شدن کلاینت
  3. امکان گزارش ریز تردد‌های فرد
  4. قابلیت تعریف زمان ناهار و استراحت
  5. قابلیت تعریف فرجه برای ورود و خروج
  6. اصلاح شیفت به صورت گروهی و موردی
  7. قابلیت افزودن، حذف و ویرایش تعطیلات تقویم
  8. امکان پشتیبان‌گیری و بکاپ از داده‌های نرم افزار
  9. تعویض یا اصلاح شیفت برای یک شخص در یک روز خاص
  10. قابلیت تعریف انواع شیفت‌ها به صورت عادی، چرخشی، نامنظم
  11. امکان تعریف چند اپراتور برای نرم افزار با سطوح دسترسی دلخواه
  12. امکان تعریف سقف اضافه‌کار در روز، برای هر گروه کاری به طور مجزا
  13. قابلیت ویرایش شیفت‌های تعریف شده برای یک محدوده زمانی خاص

عدم انتقال آلودگی

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش از گذشته احساس می‌شود. دستگاه حضور غیاب اسکن کف دست یکی از موثرترین روش‌های حضور غیاب بدون انتقال آلودگی است؛ زیرا کارمندان و پرسنل با این دستگاه تماس فیزیکی برقرار نمی‌کنند و تشخیص و شناسایی از راه دور صورت می‌گیرد.

ضرورت شناسایی و هویت ایمن افراد به منظور ایجاد امنیت در محیط‌های کاری امروز بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که ویژگی‌های فیزیولوژیکی افراد در طول زندگی‌، ثابت می‌ماند و خطای بسیار اندکی دارد، به همین منظور استفاده از روش‌هایی مانند اسکن کف دست یا اثر انگشت می‌تواند به منظور احراز هویت امن افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

 به صورت کلی استفاده از این نوع دستگاه‌ها به عنوان یکی از ملزومات مدیریتی در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد پرسنل مجموعه و میزان امنیت هر شرکت اهمیت به‌سزایی در انتخاب نوع دستگاه امنیتی دارد.

اسکن کف دست یکی از قابل اعتمادترین روش‌های کنترل دسترسی است و به دلیل سطح امنیت بالا، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. این دستگاه میزان تقلب و خطا در تردد پرسنل را به کمترین میزان خود می‌رساند. ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا چنین دستگاهی برای شرکت یا مجموعه من مفید خواهد بود یا نه؟ در صورتی که مجموعه شما یکی از ویژگی‌های ذیل را دارا باشد؛ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسکن کف دست یک وسیله ضروری برای شما خواهد بود و باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

  • اگر شرکت شما در دسته مشاغلی قرار می‌گیرد که بسیار بزرگ و پرجمعیت است و تعداد پرسنل بیش از ۲۰۰ نفر است.
  • اگر برای محاسبه حقوق نهایی پرسنل نیاز به ساعات ورود و خروج آن‌ها دارید.
  • اگر در دسته سازمان‌ها و مشاغلی قرار دارید که به دلایل امنیتی و اطلاعاتی، فقط افراد خاصی مجوز ورود و خروج دارند.
  • اگر در دسته سازمان‌های پژوهشی و علمی قرار دارید که باید اقدامات امنیتی لازم برای جلوگیری از ورود افراد غریبه جلوگیری کنید.
  • و اگر در دسته مشاغلی هستید که در صورتی که اطلاعات دقیق ورود و خروج ثبت نشود؛ با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد.

در صورتی که کسب‌وکار شما نیز در دسته‌بندی بالا قرار می‌گیرد و برای خرید دستگاه اسکن کف دست ترغیب شده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از سایت تایگر، نمایندگی رسمی شرکت ZKTeco در ایران دیدن کنید، به منظور مشاهده سایر ویژگی‌های دستگاه‌های اسکن کف دست و مقایسه مدل‌های آن می توانید از وب سایت تایگر، صفحه دستگاه‌های حضور و غیاب بازدید کنید. این مجموعه در تولید محصولات خود استانداردهای کیفی را رعایت کرده محصولی با ظاهری زیبا و با کیفیت به شما تحویل می‌دهد. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان فروش تایگرتکو با شماره ۰۲۱۴۱۵۲۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید، تیم فروش تایگر پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.