فهرست مطالب

معرفی بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تایگر استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی برای ثبت زمان حضور و غیاب کارمندان دقیق ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل موجود است. سیستم حضور و غیاب با اثر انگشت در حال حاضر محبوب‌ترین دستگاه‌های بیومتریک از نظر ثبت زمان و حضور هستند. سیستم اثر انگشت نقش مهمی در ثبت زمان ورود و خروج کارکنان دارد؛ بنابراین سنسور اثر انگشت برای خواندن انگشتان کارمندی که معمولاً کثیف، روغنی و عرق کرده  است، باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

معرفی سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی

تقریباً برای هر سازمان، مشاغل و شرکت‌های تجاری، مدیریت حضور و غیاب نیروی کار، بسیار مهم است. سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی زمان دقیق ورود و خروج پرسنل را در هر شرکت برای دستیابی به عملکردی بهتر نشان می دهد. یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به کارفرما این امکان را می‌دهد تا ساعت کار و ورود دیر هنگام، عزیمت زود هنگام، زمان تعطیلات و غیبت کارکنان خود را کنترل کند. روش حضور و غیاب خودکار در مقایسه با روش‌های سنتی صدا زدن بسیار کارآمد است. این موضوع باعث صرفه جویی در وقت صرف شده به روش سنتی می شود.

شرکت تایگر با استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل تردد پرسنل قادر به جمع آوری و پردازش تصاویر اثر انگشتی است که باعث می‌شود تا تایید هویت و شناسایی اثر انگشت قوی‌تر، جامع‌تر و قابل اطمینان‌تر از سایر سنسور های اثر انگشت نوری که در بازار عرضه شده اند باشد. دستگاه‌های حضور و غیاب تایگر می‌توانند در کمتر از یک ثانیه با سرعتی بسیار بالا کارمندان مجموعه را تشخیص داده و کارمندان می‌توانند بدون اتلاف وقت در محل کار خود حاضر شوند.

شیوه کارکرد دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

در سیستم‌های بیومتریک از اثر انگشت کارمند برای تأیید هویت شخصی که در داخل و خارج ساعت قرار دارد استفاده می‌شود، در این فرایند هنگامی که اثر انگشت کارمند اسکن می‌شود، نقاط انتهایی و تقاطع های اثر انگشت با رکورد موجود در پایگاه داده مطابقت داده می‌شود و بر این اساس، دسترسی داده می شود. کارمند جدید باید به تازگی اثر انگشت خود را اضافه کند تا هر روز وارد کار شود.

 انواع روش‌های شناسایی ترکیبی در دستگاه‌های حضور غیاب اثر انگشتی

دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی به دو صورت: اثر انگشتی یا اثر انگشتی همراه با روش های دیگر شناسایی وجود دارند که انواع آن‌ها به صورت زیر است:

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت و رمز عبور
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت و کارت
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص اثر انگشت و چهره

اگر از دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی همراه با روش‌های شناسایی ترکیبی در سازمان استفاده کنید مزایای زیادی دارد برای مثال:

– اگر اثر انگشت فردی در دستگاه حضور و غیاب ثبت اثر انگشت تشخیص داده نشود، با استفاده از سایر روش‌های ثبت حضور و غیاب مانند ثبت حضور و غیاب با استفاده از تشخیص چهره، می تواند ورود و خروج خود را ثبت کند.

– اگر انگشت فردی به هر دلیلی زخم شود، و نتواند حضور و غیاب خود را با اثر انگشت ثبت کند، این فرد می تواند با استفاده از سایر روش های ثبت حضور و غیاب، ساعت ورود و خروج خود را ثبت کند.

– برای افرادی که همیشه کف دست و انگشتان آن‌ها عرق می‌کند یا خیس است، می توانند دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی با روش های شناسایی ترکیبی ورود و خروج خود را ثبت کنند.

مزایای سیستم‌های حضور غیاب اثر انگشتی

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی مزایای دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی آنقدر زیاد است که نمی توان همه‌ی آن‌ها را در این مطلب توضیح داد، ولی موارد مهم از مزایای سیستم‌‎های حضور و غیاب اثر انگشتی به شرح زیر است:

محاسبه حقوق و مزایا در زمان کمتر

اساسی ترین مزیت برای کسب و کار شما این است که زمان کمتری را برای محاسبه حقوق صرف کنید. اگر دستگاه حضور و غیاب در سازمان وجود نداشته باشد، محاسبه حقوق و مزایا نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی توسط کارمندان نیروی انسانی است.

جلوگیری از اتلاف وقت

جلوگیری از هدر رفتن زمان که می تواند شامل همه چیز، از گرفتن ناهار طولانی تر از زمان اختصاص داده شده یا وقت گذرانی برای یکی از دوستان هنگام تأخیر در کار یا تشکیل صف طولانی هنگام ثبت حضور و غیاب دستی در ابتدای ساعات کاری باشد.

جلوگیری از خطای انسانی

هیچ کس کامل نیست، حتی اگر ماشین حساب یا سایر دستگاه های محاسباتی مفید باشد باز هم وقتی کار بررسی حضور و غیاب افراد و محاسبه عملکرد زمانی آن‌ها به وسیله نیروی انسانی انجام شود، باز هم امکان خطا وجود دارد.

 حفظ اطلاعات کارمندان

با استفاده از این دستگاه بانک اطلاعاتی کاملی از افراد شاغل در شرکت و اثر انگشت آن‌ها خواهید داشت و می توانید اطلاعات کارمندان را حفظ کنید.

صرف وقت و منابع کمتر برای کارهای اداری

وقت و منابع کمتری را صرف کارهای اداری می‌کنید، صرفاً مرتب سازی، سازماندهی و پردازش مدارک می تواند زمان‎بر باشد. علاوه بر این، هزینه دوباره پر کردن موارد مورد نیاز برای نگهداری سیستم حضور و غیاب قدیمی، کاغذ، خودکار، مداد، جوهر چاپگر و غیره می تواند در طولانی مدت بسیار گران باشد.

جلوگیری از تقلب در ثبت حضور و غیاب

در روش سنتی امکان تقلب در ثبت حضور و غیاب توسط کارمندان وجود دارد ولی در دستگاه های حضور و غیاب، ویژگی‌های فیزیولوژیکی بیومتریک اثر انگشت نمی‌تواند تکرار و یا جعل شود.

رشد سازمان و تجارت شما

سیستم می تواند با تجارت شما رشد کند، اگر انتظار دارید در آینده تجارت شما رشد کند یا کارمندان بیشتری استخدام کنید و اطلاعات بیشتری برای ردیابی داشته باشید، بهتر است از دستگاه های حضور غیاب اثر انگشتی استفاده کنید.

ایجاد یک پایگاه داده مرکزی برای شرکت‌های دارای چند شعبه

اگر شرکت شما در چندین دفتر یا طبقه پخش شده است، بهتر است از یک پایگاه داده متمرکز با اقدامات اطلاعاتی تضمین شده استفاده کنید که از هر جای دیگر بتوان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد تا بتوانید اطلاعات پرسنل خود را ردیابی کنید و در هر لحظه که تمایل داشته باشید، گزارشات متعددی از ورود و خروج کارمندان خود بگیرید.

ویژگی سیستم‌های حضور و غیاب اثر انگشتی

  • محاسبه حقوق و دستمزد بدون خطا فقط با یک ضربه زدن
  • کاهش هزینه و نیروی انسانی
  • ارائه به موقع اطلاعات مورد نیاز
  • محدود کردن دسترسی غیرمجاز
  • افزایش کارایی کارمندان
  • مدیریت موثر خروج و تعطیلات
  • جمع کردن داده ها از چندین لوکیشن در یک مکان
  • دریافت گزارش کامل از جزئیات کارمند

نرم افزار حضور و غیاب با اثر انگشت

اگر شما به عنوان مدیر یک مجموعه، تصمیم به تهیه و نصب دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی در سازمان خود گرفته ‌اید، عملیات نصب و ثبت اطلاعات بیولوژیک کارکنان (اثر انگشت) در دستگاه با موفقیت انجام می‌ پذیرد و با هر بار ورود و خروج کارمند به سازمان، با ثبت اثر انگشت، وضعیت تردد او کنترل ‌می‌شود؛ اما اگر بخواهید در پایان ماه میزان حقوق و مرخصی هر کارمند را محاسبه کنید، نیاز به نرم افزاری دارید که بر روی دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی شما نصب شده باشد.

 قیمت دستگاه حضور و غیاب

کیفیت و قیمت دستگاه حضور و غیاب مهم‌ترین فاکتور هایی هستند که در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب بسیار حائز اهمیت می‌باشند. اکنون قصد داریم مهم ‌ترین شاخص هایی که در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب شامل:

  • گارانتی
  • وجود برند‌های مختلف دستگاه اثر انگشتی
  • حضور ماژول مانند ماژول بی سیم، ماژول کنترل دسترسی، دوربین داخلی، صفحه لمسی و …
  • پورت‌های خروجی مانند USB, RS 232 , Wiegand , TCP / IP
  • روش‌های شناسایی دستگاه
  • سیستم عامل
  • خدمات پس از فروش
  • نرم افزار حضور و غیاب
  • تکنولوژی

آیا امکان دور زدن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی وجود دارد؟

اثر انگشت جعلی ایجاد شده با چاپگر سه بعدی می تواند دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را تحت شرایط خاص باز کند. با این حال به جرات می‌ توان گفت که اگر هک کردن و دور زدن دستگاه ساعت زنی اثر انگشتی به این راحتی باشد، پس چه لزومی ‌بر استفاده آن خواهد بود؟ در حال حاضر شرکت تایگر از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هستند.

یکی از راه های احراز هویت اثر انگشت ضبط کردن است که در آن، سنسور تصویری از اثر انگشت را تولید و تجزیه و تحلیل کرده و اثر انگشت ورودی را با اثر انگشت ثبت شده مقایسه می کند. برخی از دستگاه ها از سیستم عامل استفاده شده روی حسگر برای انجام مقایسه استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به سیستم حضور و غیاب با اثر انگشت اعتماد می کنند.