فهرست مطالب

بررسی انواع مختلف بهترین دستگاه کنترل دسترسی تایگر داشتن امنیت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقوله در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌رود، اما آیا محل کار شما امنیت بالایی دارد؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در صورت ایمن نبودن یک سازمان ممکن است به راحتی تحت تاثیر سرقت قرار بگیرد؟ همیشه می‌گویند احتیاط شرط عقل است و بهترین کار برای جلوگیری از این مشکلات استفاده از بهترین دستگاه کنترل دسترسی به جهت امنیت بیشتر در محل کار است.

دستگاه کنترل دسترسی می‌تواند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم سازد که به جهت ورود و خروج به مکان‌های خاص دسترسی محدودی ایجاد شود. واحدهایی که در سازمان‌ها امنیت بالایی دارند باید از مزایای دستگاه‌های کنترل دسترسی بهره مند شوند، این دستگاه‌ها می‌توانند مانع از ورود و خروج افراد عادی شده که این امر به بالاتر رفتن هرچه بیشتر امنیت یک سازمان و شرکت منجر خواهد شد.

دستگاه کنترل دسترسی تایگر یکی از بهترین دستگاه‌های کنترل دسترسی در ایران به شمار می‌رود که اجازه ورود به افراد مجاز را با کمک تشخیص چهره، اثر انگشت و کارت یا رمز تعیین شده تعریف می‌کند و در این بین افرادی که مجوز دسترسی به بخش‌های مختلف را نداشته باشند با کمک دستگاه کنترل دسترسی تایگر شناسایی شده و اجازه ورود به آن‌ها داده نخواهد شد که در این صورت امنیت سازمان‌ها و شرکت‌ها افزایش پیدا کرده و از دستبرد و سرقت نیز به میزان بالایی جلوگیری خواهد شد.

معرفی انواع مختلف دستگاه‌های کنترل دسترسی تایگر

اگر تجارت و کسب و کار شما دارای بخش‌های حساسی است و به جهت ورود و خروج می‌خواهید تنها برخی از افراد مجاز به دسترسی اطلاعات و مدارک باشند، بهترین راه برای شما نصب دستگاه کنترل دسترسی است. با این قابلیت می‌توانید از کارت‌های صفحه کلید، اسکنرهای بیومتریک یا سایر دستگاه‌ها برای پذیرش یا رد دسترسی به هرجایی از مکان‌های دسترسی همچون پارکینگ و آسانسور تا اتاق‌های ذخیره سازی و اتاق‌های ویژه مخصوص کارکنان بهره مند شوید. هر بار که شخصی از کارت‌خوان یا اسکنر بیومتریک استفاده کند ورودی وی در سیستم ثبت می‌شود و امکان پیگیری رفت و آمد همگان را فراهم می‌سازد.

در این بخش به معرفی برخی از انواع دستگاه کنترل دسترسی می‌پردازیم و عملکرد هر یک را توضیح می‌دهیم:

دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره

یکی از بهترین دستگاه‌های کنترل دسترسی که توسط شرکت تایگر ارائه شده است، دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره بوده که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای ساخت آن بهره گرفته شده است. درون این دستگاه از سنسور اثر انگشت نوری با ظرفیت ۱۰۰۰ ثبت، اسکن و ذخیره ‌سازی ۴۰۰ چهره، ذخیره ۱۰۰۰۰ کارت و ثبت ۱۰۰۰۰۰ تردد بهره گرفته شده و یکی از بهترین دستگاه‌ها در زمینه تشخیص هویت دقیق کاربران و ثبت تردد است.

با کمک این دستگاه افراد می‌توانند از اسکن اثر انگشت یا چهره خود و استفاده از کارت بدون تماس RFID رله دستگاه را فعال کرده و درب را باز کنند. این دستگاه یک کنترل دسترسی حرفه‌ای شناخته می‌شود زیرا علاوه بر بهره گیری از تکنولوژی بیومتریک برای احراز هویت افراد، می‌تواند از ریدر دوم و دستگاه SPR نیز پشتیبانی کند. این دستگاه با کمک کارت، شبکه  LAN، تشخیص چهره و اثر انگشت کار می‌کند. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش رنگی ۲٫۸ اینچی
  • رطوبت ۸۰% – ۲۰%
  • دمای عملیاتی ۴۵ – ۰ درجه
  • منبع تغذیه DC 12V 3A
  • قابلیت اتصال آنتن برد بلند UHF
  • قابلیت تعریف محدوده زمانی در دستگاه
  • قابلیت‌های استاندارد DST, Automatic Status Switch, Anti-passback, Scheduled-Bell
  • کنترل دسترسی ۳rd Party Electric Lock, Door Sensor, Exit Button, Alarm, Doorbell, Wiegand In/Out
  • و…

این دستگاه کنترل دسترسی در  سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها، کارخانجات، مراکز نظامی،  بیمارستان‌ها و سایر اماکن مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

دستگاه کنترل دسترسی اثر انگشتی

در کنار دستگاه کنترل دسترسی نوع تشخیص چهره، یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های حال حاضر، دستگاه اثر انگشت است که به جهت کنترل تردد افراد در سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای درجه حفاظت فیزیکی IP65 بوده و ساختاری مقاوم در برابر آب و گرد و غبار دارد به همین دلیل می‌توان در شرایط سخت و محیط‌هایی که با آب و گرد و غبار سر و کار دارند از آن استفاده کرد. این دستگاه می‌تواند ۳۰۰۰ اثرانگشت را ثبت کرده و قابلیت ذخیره سازی ۳۰۰۰۰ کارت و کنترل ۱۰۰۰۰۰ تردد را نیز دارد. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به ضد آب بودن، استفاده از طریق کارت، شبکه  LANو اثر انگشت اشاره کرد.

امکانات مهم این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • دارای بدنه مقاوم و ضد آب
  • منبع تغذیه DC 12V 3A
  • صفحه نمایش ۱۲۸×۶۴ OLED
  • جلوگیری از ثبت تکراری
  • دمای عملیاتی ۴۵ ~ ۱۰- درجه
  • پشتیبانی از شبکه و  USB
  • قابلیت گزارش گیری و زمان بندی دسترسی افراد
  • قابلیت تعریف کارت بدون تماس RFID و اثر انگشت
  • ارتباطات TCP/IP, RS485, Wiegand input & output, IP65
  • و…

سازمان‌ها و مشاغلی که می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند شامل سازمان دولتی، کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مجموعه‌های صنعتی، سفارت‌خانه‌ها و بیمارستان‌ها هستند.

بررسی انواع مختلف بهترین دستگاه کنترل دسترسی تایگر

دستگاه کنترل دسترسی کارتی

این دستگاه دارای ظاهر و کاربردی ساده‌تر از دو مدل پیشین بوده اما در عین حال بسیار هوشمند طراحی شده و در ساخت آن از بهترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. دستگاه کارت RFID دارای کارت‌خوان بدون تماس با ظرفیت ثبت ۳۰۰۰۰ کارت و ظرفیت ثبت ۸۰۰۰۰ تردد بوده که موجب شده این دستگاه به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌ها جهت استفاده در سازمان‌ها معرفی شود. این دستگاه با استفاده از پورت LAN و داریو USB به نرم‌افزار دسترسی کنترل تایگر وصل می‌شود و داده‌های موجود را برای گزارش گیری به نرم افزار انتقال می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به کارت، شبکه  LAN، رمز و پورت USBاشاره کرد.

این دستگاه دارای درجه حفاظت فیزیکی IP64بوده و می‌توان از آن در نقاط مختلف آب و هوایی کشور و در محیط‌هایی که به صورت مسقف و به دور از بارش باران و برف هستند استفاده کرد. در کنار موارد اشاره شده این دستگاه برای تشخیص هویت دقیق و ثبت ترددها از سنسور اثر انگشت نوری، صفحه کلید و کارت‌خوان بدون تماس RFID بهره‌مند شده است.

از جمله امکانات این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه کلید جهت وارد کردن رمز عبور
  • صفحه نمایش رنگی ۲.۴ اینچی
  • ارتباطات TCP/IP, RS485, USB-Host, Wigand
  • رطوبت ۸۰% – ۲۰%
  • دمای عملیاتی ۴۵ – ۰ درجه
  • منبع تغذیه DC 12V
  • کنترل دسترسی ۳rd Party Electric Lock, Door Sensor, Exit Button, Alarm, doorbell
  • و…

از این دستگاه برای کنترل دسترسی و شناسایی هویت افراد در مکان‌هایی همچون اتاق سرور، انبار و محیط‌های خاص نیز استفاده می‌شود. به طور کلی بهترین مکان مورد استفاده از این دستگاه سازمان دولتی، کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مراکز نظامی وآموزشی و بیمارستان‌ها است.

انواع دستگاه کنترل دسترسی و به طور کلی دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت تایگر بسیار به صرفه بوده و از آخرین تکنولوژی در ساخت هر یک از آن‌ها بهره گرفته شده است. با ورود به سایت و انتخاب دو محصول می‌توانید به راحتی به مقایسه دو محصول پرداخته و از قابلیت‌ها و عملکرد هر یک از آن‌ها مطلع شوید تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید و تفاوت قیمت‌ها و عملکرد محصولات را به صورت جداگانه مشاهده کنید و متناسب با محیط کاری خود بهترین دستگاه را برای محل کار خود خریداری کنید.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره شد امنیت در هر کاری ضروری بوده و به همین دلیل می‌توانید با بهره گیری از هر یک از انواع دستگاه کنترل دسترسی که در این مطلب برای شما معرفی شد و با مراجعه به سایت تایگر یکی از بهترین محصولات را متناسب با مشاغل خود را خریداری کرده و به جهت امنیت بیشتر بخش‌های مختلف سازمان خود از آن بهره‌مند شوید.